Marketing i sprzedaż
Poznań
POKAŻ
Studia na kierunku marketing i sprzedaż to studia licencjackie, których program kształcenia zazwyczaj trwa 3 lata (studia I stopnia) i kończy się uzyskaniem dyplomu (licencjata).
Studia na kierunku marketing i sprzedaż | |
---|---|
Rok akademicki | 2023/2024 |
Forma studiów | stacjonarne, niestacjonarne, online |
Poziom studiów | studia I i II stopnia |
Czas trwania | 3 lata (studia I stopnia), od 1,5 do 2 lat (studia II stopnia) |
Uczelnie
Studia na kierunku marketing i sprzedaż możesz podjąć na 10 niepublicznych (prywatnych) szkołach wyższych w trybie stacjonarnym (dziennym), niestacjonarnym oraz online | marketing i sprzedaż - uczelnie >
Współczesne studia z marketingu i sprzedaży charakteryzują się tym, że bardzo często studenci tego kierunku otrzymują wybór specjalności i ścieżek kształcenia.
Popularne specjalności na kierunku marketing i sprzedaż: content marketing - tworzenie treści marketingowych, customer care – zarządzanie relacjami z klientem, e - marketing, e-handel i sprzedaż w nowych mediach, innowacje w sprzedaży.
*Wymagania mogą się różnić na poszczególnych uczelniach, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
Terminy rekrutacji
Czas trwania
Przedmioty maturalne
Limity
Progi
Czego nauczysz się na kierunku marketing i sprzedaż?
Program kształcenie na kierunku marketing i sprzedaż będzie oscylował głownie wokół nauk o zarządzaniu oraz marketingu.
Osoby, które chcą rozwijać się w tym kierunku i aplikują na powyższe studia będą mogli wybrać pomiędzy trybem stacjonarnym, a niestacjonarnym. W przypadku studiów stacjonarnych zajęcia odbywają się codziennie w godzinach ustalonych przez władze konkretnej uczelni. Jeżeli natomiast zależy Ci na większej swobodzie, to wybierz studia niestacjonarne, które realizują tryb zajęć weekendowych.
Studia na kierunku marketing i sprzedaż możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedziałku do piątku w siedzibie uczelni.
Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.
Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.
2. Program studiów i przedmioty
Przykładowe przedmioty w programie studiów na kierunku marketing i sprzedaż: podstawy zarządzania, finanse, zarządzanie produktem, strategie sprzedaży, global marketing.
Osoby, które aplikują na kierunek marketing i sprzedaż zdobędą wszechstronną wiedzę z zakresu marketingu, ekonomii, biznesu czy nauk o zarządzaniu. W planie zajęć znajdą się ciekawe przedmioty o tematyce powiązanej z powyższymi zagadnieniami. Oto wybrane z nich:
Program nauczania zakłada również realizacje obieralnych modułów specjalizacyjnych, których aktualną ofertę znajdziesz na oficjalnych stronach intranetowych, wybranych uczelni wyższych.
Studia na powyższym kierunku będą miały w dużej mierze charakter praktyczny, dzięki czemu wykształcisz wiele cennych umiejętności i kwalifikacji zawodowych. Przede wszystkim poznasz nowoczesne techniki marketingu i sprzedaży.
Ponadto rozwiniesz kompetencje z zakresu zarządzania oraz obsługi klientów. Studenci nauczą się także przeprowadzać badania marketingowe oraz analizować zjawiska ekonomiczne i dane rynkowe.
Popularne uczelnie na których można studiować kierunek marketing i sprzedaż:
Studia na kierunku marketing i sprzedaż trwają 3 lata (studia I stopnia).
Studia pierwszego stopnia na kierunku marketing i sprzedaż będą trwały trzy lata, czyli sześć semestrów. Po tym czasie uzyskasz tytuł licencjata.
Jaka praca po tym kierunku?
Sprawdź w jakiej formie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:
Sprawdź na jakim poziomie znajdziesz studia na poszczególnych uczelniach:
Miasta, które oferują studia na kierunku MARKETING I SPRZEDAŻ