1. Typ i tryb studiów
E-biznes to kierunek studiów, który obejmuje treści z zakresu nauk społecznych, o zarządzaniu i jakości, ekonomii i finansów czy informatyki.
Studia na kierunku e-biznes możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Powyższy kierunek można realizować w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym. Wszystkie zajęcia ujęte w planie dydaktycznym odbywają się na uczelni w weekendy lub od poniedziałku do piątku.
2. Program studiów i przedmioty
Program zajęć powstał jako odpowiedź na wymagania dotyczące wykorzystania Internetu z różnych perspektyw w biznesie. Studenci realizują siatkę dydaktyczną o tematyce z zakresu e-marketingu, prawa, nauk o przedsiębiorstwie, biznesplanu czy finansów osobistych.
Studenci mają do wyboru jedną z dostępnych ścieżek dydaktycznych – m.in. marketing internetowy, zarządzanie firmą w biznesie, e-commerce czy e-marketing.
W programie studiów na kierunku e-biznes uwzględniono takie przedmioty, jak np.:
-
statystyka,
-
biznesplan,
-
fintech,
-
zachowania nabywców,
-
analiza danych w środowisku R,
-
analityka internetowa i Google Ads.
3. Nabywane umiejętności
W czasie studiów na kierunku e-biznes uczestnicy uczą się, w jaki sposób wykonywać wirtualizację przedsiębiorstw za pomocą e-usług, aby przyczynić się do poprawy pozycji konkurencyjnej. Zdobywają wiedzę również w zakresie zastosowania instrumentów e-marketingu.
Wykazują się znajomością prawnych uwarunkowań e-biznesu czy wzorców zachowań konsumentów w Internecie. Potrafią samodzielnie formułować problemy projektowe i planować ich realizację.
4. Dla kogo ten kierunek
E-biznes to studia przeznaczane dla osób, które chciałyby w przyszłości pracować w e-handlu czy e-marketingu. To idealny wybór dla kandydatów zainteresowanych zagadnieniami obejmującymi specyfikę prowadzenia sklepu internetowego czy handlu na platformach sprzedażowych.
5. Gdzie studiować kierunek e-biznes
Popularne uczelnie, na których można studiować kierunek e-biznes: