Marketing i sprzedaż to kierunek studiów, który odpowiada na współczesne oczekiwania rynku pracy, ale także na zmiany w sposobach komunikacji społecznej w zakresie nowoczesnych technologii oraz rozwijających się mediów społecznościowych.
Kierunek umożliwi Ci poznanie nowoczesnych narzędzi marketingowych, to znaczy wszelkiego rodzaju programów, które monitorują działania w Internecie, a także systemów zarządzania sprzedażą i relacjami z klientami.
Praktyczny charakter zajęć umożliwi Ci wzięcie udziału w symulacjach sytuacji rynkowych oraz grach strategicznych. Nauczysz się także obsługi programów do zarządzania sprzedażą i relacjami z klientem oraz menedżerów reklam i programów, które służą do tworzenia różnego rodzaju materiałów graficznych.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku Marketing i sprzedaż możemy podzielić na:
1. Typ
-
Studia I stopnia (licencjackie)
2. Tryb:
-
studia stacjonarne
-
studia niestacjonarne
Studia w Poznaniu na kierunku marketing i sprzedaż realizowane są w ramach pierwszego stopnia. Są to studia licencjackie, które trwają trzy lata (sześć semestrów), a kształcenie na nich odbywa się w trybie stacjonarnym lub niestacjonarnym.
Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedzialku do piątku w siedzibie uczelni.
Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.
Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Kierunek marketing i sprzedaż w Poznaniu jest nowoczesną propozycją kształcenia, tworzoną w interdyscyplinarny sposób. Studia tego typu pozwolą Ci ujrzeć sedno pracy w nowoczesnym marketingu i sprzedaży. Wiąże się to oczywiście z konkretną wiedzą i umiejętnościami, sprowadzającymi się do metod skutecznej sprzedaży, zarządzania projektami, a także obsługi klientów.
Studenci mają szansę nauczyć się obsługi narzędzi marketingowych, takich jak Google Analytics, Google Trendy, Google Adwords, jak również poznają techniki budowania wizerunku marki i relacji w mediach społecznościowych.
Zdobędziesz potrzebne do pracy kwalifikacje związane, chociażby z analizą danych rynkowych, metodami przeprowadzania badań marketingowych, a także ze sposobami pozyskiwania informacji o poziomie satysfakcji klientów. Dzięki temu rozwiniesz umiejętności komunikacyjne i interpersonalne.