Studia na kierunku akademia innowatora edukacji są prowadzone w trybie niestacjonarnym. Część zajęć może zostać zrealizowana za pomocą platform e-learningowych lub synchronicznie dzięki narzędziom do pracy online. Wśród kadry kierunku można znaleźć specjalistów z różnych dziedzin m.in. trenerów, coachów, szkoleniowców czy edukatorów z wieloletnim doświadczeniem.
Kierunek ma przygotować studentów do pracy z uczniami pokolenia smartfonów i internetu oraz pomóc im sprostać coraz większym wymaganiom stawianym oświacie. Zajęcia mają także na celu zaproponować przyszłym nauczycielom nowoczesne rozwiązania, które przygotują uczniów do wejścia na rynek pracy.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku akademia innowatora edukacji możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Zmiana najlepiej zacząć od siebie, dlatego część zajęć na kierunku akademia innowatorów edukacji może dotyczyć rozwoju osobistego. Studenci będą mieli okazję poznać rolę coachingu i za jego pomocą pracować nad różnymi aspektami życia prywatnego i edukatora. Nauczą się efektywniej komunikować ze sobą, uczniami czy kursantami. Wykładowcy mogą także pomóc w budowaniu własnej marki, wyjaśnić na czym polega PR i jak wykorzystać media społecznościowe jako narzędzia edukatora. W trakcie studiów słuchacze będą mogli także spróbować wyznaczyć swoją dalszą ścieżkę kariery i nauczyć się zarządzać swoim czasem.
Przedmioty, które mogą zostać umieszczone w programie akademia innowatora edukacji, to m.in.:
-
ścieżka kariery innowatora edukacji
-
efektywna komunikacja ze sobą i światem z elementami mediacji i coachingu
-
efektywna realizacja celów edukacyjnych. Coaching w edukacji:
-
praktyczne wykorzystanie wiedzy o zarządzaniu zmianą w procesie edukacyjnym
W trakcie zajęć studenci poznają nowoczesne trendy w edukacji m.in. design thinking, myślenie wizualne czy storytelling. Mogą także nauczyć się wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne do przygotowania i prowadzenia zajęć. Wśród poruszanych zagadnień mogą się znaleźć także tematy związane z budowaniem zespołów i pracą grupową. Studenci poznają także potrzeby różnych grup wiekowych i uczą się identyfikować różne style uczenia.