1. Typ i tryb studiów
Kierunek mediaworking można realizować zarówno w trybie stacjonarnym, jak i niestacjonarnym. W przypadku syudiów stacjonarnych zajęcia będą odbywać się od poniedziałku do piątku, co będzie dobrym rozwiązaniem dla osób, które mogą sobie pozwolić na pełne poświęcenie się nauce i zdobywaniu wykształcenia. Jeżeli natomiast zależy Ci na większej swobodzie studiowania to wybierz studia niestacjonarne, na których zajęcia odbywają się w wybrane weekendy semestru.
Tematyka zajęć na powyższych studiach będzie oscylować wokół nauk humanistycznych.
Studia na kierunku mediaworking możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedziałku do piątku w siedzibie uczelni.
Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.
Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.
2. Program studiów i przedmioty
Przykładowe przedmioty w programie studiów na kierunku mediaworking: socjologia, marketing i techniki sprzedaży, zarządzanie projektami marketingowymi, nowe media, optymalizacja profili społecznościowych.
Jako student kierunku mediaworking będziesz miał dostęp do bogatej oferty zajęć akademickich o tematyce związanej z naukami humanistycznymi, społecznymi czy informatycznymi. W planie znajdą się między innymi następujące przedmioty:
-
public relations
-
społeczne wymiary sieci
-
psychologiczne konteksty internetu
-
psychologia społeczna
Program kształcenia zakłada również realizacje obieralnych modułów specjalizacyjnych, których aktualną ofertę znajdziesz na oficjalnych stronach internetowych, wybranych uczelni wyższych.
3. Nabywane umiejętności
W czasie studiów na kierunku mediaworking rozwiniesz cenne umiejętności praktycznych. Przede wszystkim rozwiniesz zdolności z zakresu marketingu, zarządzania i public relations.
Ponadto dowiesz się, w jaki sposób obsługiwać różnego rodzaju media społecznościowe. Studenci poznają także zasady tworzenia wybranych form dziennikarskich. Uzyskaną wiedzę i kwalifikacje wykorzystasz podczas obowiązkowych praktyk studenckich.
4. Dla kogo ten kierunek
Media ze względu na swoją rolę opiniotwórczą i docieraniem do dużego grona odbiorców, często określane są mianem czwartek władzy. Na przestrzeni lat, popularność zyskiwały różne formy przekazywania informacji medialnej. Początkowo była to prasa i radio, a później ich rolę przejęła telewizja.
Jednak prawdziwa rewolucja nastąpiła wraz z pojawieniem się internetu, który umożliwiał nieograniczony dostęp do wielu, różnych źródeł informacji, a rozwój portali społecznościowych zapoczątkował nowy typ marketingu i przyniósł wiele ciekawych możliwości.
Rozwój nowoczesnych technologi informatycznych zdeterminował wzrost zapotrzebowania na specjalistów z obszaru nowych mediów. Jako odpowiedź na tego typu potrzeby powstał niezwykle innowacyjny i perspektywiczny kierunek mediaworking.
Jeżeli więc jesteś osobą o wielu zainteresowaniach i chciałbyś związać swoją zawodową przyszłość z szeroko rozumianymi mediami internetowymi, to studia na tym kierunku będą dla ciebie odpowiednim wyborem.
5. Gdzie studiować mediaworking
Popularne uczelnie na których można studiować kierunek mediaworking: