Kierunki studiów we Wrocławiu związane z tą dyscypliną koncentrują się na zagadnieniach związanych z e-biznesem, marketingiem internetowym, technologiami e-commerce i zarządzaniem projektami. Studenci zapoznają się z historią e-biznesu, modelami biznesowymi i regulacjami prawnymi.
W programie kształcenia uczelnie we Wrocławiu uwzględniły także zagadnienia obejmujące zarządzanie projektami e-biznesowymi, w tym metodykę zarządzania projektami, planowanie i realizowanie projektów.
Studenci mają także do wyboru jedną spośród dostępnych ścieżek dydaktycznych, np. e-commerce, e-marketing. W ramach każdej z nich poznają narzędzia analityczne, zasady monitorowania wyników, analityki danych użytkowników itd.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku e-biznes możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci znają popularne platformy e-commerce, potrafią tworzyć i zarządzać sklepami internetowymi. Pracują z takimi systemami, jak np. CMS, tworząc treści na stronach internetowych. Implementują także i zarządzają systemami płatności online, znają różne metody płatności i ich integracji.
Tworzą oraz realizują strategie marketingowe online, w tym SEO, SEM czy PPC. Potrafią kreować też wartościowe treści, które przyciągają i angażują użytkowników, planują kampanie content marketingowe.
Wyróżnia ich także umiejętność monitorowania wyników kampanii marketingowych, analizowania danych oraz optymalizacji działań w celu zwiększenia efektywności.