1. Typ i tryb studiów
International marketing to kierunek, który można realizować jedynie w formie studiów stacjonarnych. W praktyce oznacza to, że zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach ustalonych przez władze konkretnej uczelni.
Studia na kierunku international marketing możemy podzielić na:
1. Poziom:
2. Forma:
Taki tryb nauki będzie idealnym rozwiązaniem dla osób, które chcą w pełni poświęcić się zdobywaniu wykształcenia i doskonaleniu swojej wiedzy. Powyższy kierunek należy do studiów ekonomicznych, dlatego też program nauczania został skonstruowany tak, żeby studenci zdobyli kompleksowe wykształcenie z tego obszaru tematycznego.
2. Program studiów i przedmioty
Program nauczania na kierunku international marketing będzie oscylował wokół zagadnień z obszaru nauk ekonomicznych, gospodarczych czy nauk o zarządzaniu. Jkao student będziesz miał okazję uczęszczać na wiele ciekawych i rozwijających zajęć i wykładów. W ofercie przewidziano między innymi, takie przedmioty jak:
-
Principles of Marketing
-
Economics
-
Entrepreneurship and Business Planning
W czasie studiów zdobędziesz także specjalistyczną wiedzę na temat międzynarodowej gospodarki czy finansów światowych. Wszystkie zajęcia będą prowadzone przez doświadczonych nauczycieli akademickich oraz praktyków biznesowych, którzy podzielą się z tobą swoją wiedzą i długoletnim doświadczeniem.
3. Nabywane umiejętności
Ze względu na praktyczny wymiar studiów na kierunku international marketing, będziesz miał okazję uczęszczać na wiele warsztatów, dzięki którym wykształcisz szereg przydatnych umiejętności praktycznych. W czasie studiów, nauczysz się zarządzania różnorodnymi aspektami biznesu międzynarodowego.
Co więcej, rozwiniesz swoje zdolności miękkie, takie jak komunikatywność czy umiejętność pracy zespołowej. Integralną część studiów będą stanowić praktyki, które zrealizujesz w wybranych firmach i instytucjach międzynarodowych.
4. Dla kogo ten kierunek
Zwierzaki w reklamach – temat stary jak świat marketingu. Bo czy może być coś bardziej pociesznego, niż pies sprzedający produkt swoim pozytywnym kulturowo wizerunkiem? Okazuje się, że taka strategia nie wszędzie byłaby receptą na sukces – rynek bliskowschodni z niemałym zaskoczeniem przyjął reklamę perfum, w której występuje pies, utożsamiany w tej części świata z nieszczęściem i nieczystością.
Ciekawe? Owszem, świat marketingu to przygoda, ale wymaga ona nie tylko kreatywnego podejścia i błyskawicznego diagnozowania potrzeb klienta, ale również pewnego poziomu erudycji i osłuchania ze światem – szczególnie jeśli pole zainteresowania przyszłego specjalisty w tej dziedzinie rozciąga się poza granice rodzimych kręgów kulturowych.
Jeśli masz głowę pełną pomysłów, jesteś otwarty na świat i chcesz jeszcze lepiej rozumieć zależności między państwami i kulturami na całym świecie, powinny Cię zainteresować studia na kierunku international marketing.
5. Gdzie studiować international marketing
Popularne uczelnie na których można studiować kierunek international marketing: