Budowa i eksploatacja infrastruktury transportu szynowego to kierunek zaadresowany do osób, które posiadają wiedzę i kwalifikacje z zakresu budownictwa i transportu. Studia II stopnia na tym kierunku pozwalają na znaczące wyspecjalizowanie posiadanych już umiejętności.
Dziś bowiem obserwujemy nieustanne prace nad modernizacją i usprawnianiem kolei tak, by stanowiła ona jeden z bardziej atrakcyjnych środków transportu. W praktyce oznacza to nieustanne zapotrzebowanie na specjalistów z właśnie tego obszaru.
Typ i tryb studiów
Studia na kierunku budowa i eksploatacja infrastruktury transportu szynowego możemy podzielić na:
1. Typ:
-
studia II stopnia (magisterskie).
2. Tryb:
Studia w Warszawie na kierunku budowa i eksploatacja infrastruktury transportu szynowego zostały stworzone z myślą o inżynierach budownictwa oraz transportu. Mogą oni rozwijać swoją wiedzę oraz kwalifikacje podczas półtorarocznego kształcenia II stopnia. Wzbogacą wtedy znacząco swoje umiejętności, a na zakończenie nauki przystąpią do obrony pracy dyplomowej.
Studia na kierunku budowa i eksploatacja infrastruktury transportu szynowego można rozpocząć wyłącznie w trybie stacjonarnym. Ma to dużo plusów – zajęcia odbywają się regularnie, a kształcenie na publicznej uczelni zwalnia studentów z uiszczania opłat za czesne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Studia na kierunku budowa i eksploatacja infrastruktury transportu szynowego charakteryzuje przede wszystkim praktyczny profil kształcenia. Studenci podczas nauki II stopnia poszerzają wiedzę i kwalifikacje, które zdobyli podczas studiów związanych z budownictwem i transportem.
W trakcie kształcenia studenci zdobędą umiejętności związane z zarządzaniem infrastrukturą międzynarodowego, krajowego, regionalnego, aglomeracyjnego i przemysłowego transportu kolejowego czy opracowywaniem systemów infrastruktury torowej, trakcyjnej, sterowania ruchem i innych obszarów infrastruktury ogólnobudowlanej. Studenci otrzymają także rozległe kwalifikacje z zakresu opracowywania podsystemów szynowego transportu miejskiego, czyli tramwaju i metra czy rozwiązywania złożonych problemów modernizacji i budowy tras, węzłów i innych obiektów systemów transportu szynowego.