Studia na kierunku marketing w swoim programie uwzględniają główne założenia związane z rozwojem aktualnej branży w tym zakresie. Siatka zajęć została przygotowana w taki sposób, aby kształcić uczestników na samodzielnych pracowników i liderów kompetentnych do rozwiązywania złożonych problemów marketingowych.
Program zajęć wykorzystuje najlepsze wzorce międzynarodowe poprzez nawiązywanie do najnowszych trendów w kształceniu. W ramach licznych przedmiotów słuchacze uczestniczą w zajęciach obejmujących analizę rynku, ekonomiczną analizę decyzyjną czy prawną ochronę konsumenta i konkurencyjność.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku marketing możemy podzielić na:
1. Typ
-
studia II stopnia (magisterskie).
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Uczelnie w Poznaniu na kierunku marketing kształcą absolwentów, którzy wykazują się umiejętnościami w zakresie krytycznego poszukiwania i stosowania odpowiednich narzędzi czy działań marketingowych stosowanych w podmiotach komercyjnych oraz niekomercyjnych.
Wyróżniają się wysoką świadomością znaczenia współczesnego marketingu, który wpływa na funkcjonowanie organizacji. Mają również rozwinięte kompetencje cyfrowe oraz kompetencje w zakresie posługiwania się najnowszymi osiągnięciami technologicznymi.
Absolwent w skuteczny sposób komunikuje się z otoczeniem rynkowym za pomocą zaawansowanych technik i narzędzi informacyjnych. Potrafi wykorzystać dorobek marketingu w zarządzaniu przedsiębiorstwami.
Zna nowoczesne techniki zarządzania marketingowego, gromadzenia oraz analizowania danych rynkowych. Reaguje na zmiany zachodzące na rynku i dopasowuje się do bieżących warunków otoczenia.
Projektuje produkty i zarządza marką, uwzględniając zasady rozwoju zrównoważonego. Komunikuje się z otoczeniem, korzystając z nowoczesnych form oraz instrumentów prezentowania zagadnień z zakresu marketingu czy sprzedaży.