Marketing to kierunek studiów oferowany przez szkoły wyższe w Łodzi. Studenci tego kierunku mają możliwość zdobycia interdyscyplinarnej wiedzy z zakresu m.in. psychologii, socjologii, ekonomii czy statystyki.
Kierunki studiów w Łodzi takie jak Marketing dają studentom możliwość zdobycia nie tylko wiedzy teoretycznej, ale i umiejętności praktycznych, np. poprzez zajęcia realizowane przez prace zespołowe, gry strategiczne czy symulacje komputerowe.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku Marketing możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Kierunki studiów takie jak Marketing umożliwiają studentom zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu m.in. prowadzenia działalności marketingowej, budowania wizerunku, komunikacji rynkowej czy public relations. Program studiów zakłada również, że studenci zapoznają się z zagadnieniami dotyczącymi np. zarządzania marką, budowania relacji z klientami, badań rynku czy wykorzystania nowych technologii w biznesie.
Studenci kierunku Marketing mogą także zapoznać się z zagadnieniami dotyczącymi działań rynkowych organizacji, psychologii klientów, a także nowych technologii w marketingu, np. sztucznej inteligencji, VR czy digital marketingu. Mają też możliwość zdobycia umiejętności w zakresie narzędzi informatycznych w zarządzaniu, zarządzania procesami operacyjnymi czy zdobycia wiedzy z zakresu psychospołecznych aspektów marketingu.
Program studiów zakłada, że studenci rozwiną także kompetencje społeczne, np. komunikacji interpersonalnej czy innowacyjności oraz zapoznają się z prawem cywilnym i handlowym, finansami i rachunkowością czy marketingiem międzynarodowym.
Przykładowe przedmioty oferowane przez uczelnie w Łodzi na kierunku Marketing: zachowania nabywców, nowoczesne technologie w marketingu, społeczne aspekty zarządzania.