Studia na tym kierunku obejmują wprowadzenie do podstawowych koncepcji i terminologii marketingowej, takich jak marketing mix, segmentacja rynku czy badania marketingowe. Studenci poznają też techniki sprzedażowe, negocjacyjne w handlu oraz zarządzania zespołem sprzedażowym.
Poznają metody badawcze w marketingu, techniki analizy rynku czy prognozowania trendów rynkowych. Mają możliwość uczestniczenia w projektach badawczych, realizacji case studies czy praktykach zawodowych w agencjach marketingowych.
W trakcie wykładów przekazywana jest wiedza teoretyczna przez wykładowców, którzy specjalizują się w dziedzinie marketingu i sprzedaży. Praktyczne ćwiczenia obejmują z kolei symulacje biznesowe, studia przypadków czy scenariusze negocjacyjne.
Uczelnie w Łodzi w ramach tego kierunku organizują także praktyki zawodowe, w ramach których uczestnicy zdobywają wiedzę podczas staży w firmach. Umożliwia im to nabycie doświadczenia zawodowego i budowanie sieci kontaktów.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku sprzedaż i marketing możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Kierunki studiów w Łodzi, które są związane z marketingiem i sprzedażą mają na celu rozwój kluczowych umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania działaniami marketingowymi. Absolwenci potrafią więc efektywnie prezentować i argumentować swoje pomysły, a także tworzyć klarowne, przekonujące komunikaty marketingowe.
Budują i utrzymują pozytywne relacje z klientami, partnerami biznesowymi i współpracownikami. Analizują dane rynkowe i trendy konsumenckie. Prowadzą też ocenę efektywności działań sprzedażowych.
Mają zdolność planowania, organizowania i monitorowania działań marketingowych oraz sprzedażowych. Zarządzają budżetem projektów i dbają o utrzymanie terminowości działań. Znają również narzędzia i platformy marketingowe, potrafiąc wykorzystać je w swojej pracy.