Zarządzanie
Łódź
POKAŻ
Nie znaleziono uczelni spełniających kryteria wyszukiwania
Studia na kierunku sprzedaż i marketing to studia licencjackie, których program kształcenia trwa 3 lata (studia licencjackie) i kończy się uzyskaniem dyplomu licencjata. Studia możesz podjąć niestacjonarnie.
Studia na kierunku sprzedaż i marketing w Łodzi | |
---|---|
Rok akademicki | 2023/2024 |
Forma studiów | niestacjonarne |
Poziom studiów | studia I stopnia |
Czas trwania |
Opis kierunku
Kierunek studiów „sprzedaż i marketing” skupia się na szeroko rozumianym zarządzaniu sprzedażą, promocją oraz marketingiem w kontekście współczesnych rynków oraz potrzeb konsumentów. Studenci zdobywają wiedzę teoretyczną i praktyczne umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania procesami sprzedaży, strategiami marketingowymi oraz komunikacją z klientem. Uczestnicy zdobywają także kompetencje związane z analizowaniem danych rynkowych, prognozowaniem trendów i podejmowaniem decyzji marketingowych na podstawie danych.
Praca po studiach
Studia w Łodzi na tym kierunku umożliwiają absolwentom podjęcie pracy w roli specjalistów do spraw marketingu w dużych korporacjach oraz agencjach marketingowych. Ich zadania będą obejmować planowanie i realizowanie strategii marketingowych, analizę rynku, kreowanie kampaniami reklamowymi oraz zarządzanie marką i wizerunkiem firmy. Znajdą zatrudnienie także w działach sprzedaży, gdzie będą odpowiadać za bezpośrednie pozyskiwanie klientów, negocjacje handlowe, obsługę kluczowych klientów oraz budowanie relacji biznesowych.
Rekrutacja na studia w Łodzi na tym kierunku studiów, przeznaczona jest dla osób, które planują założyć swoją firmę i potrzebują wiedzy sprzedażowo-marketingowej. W procesie kwalifikacji uwzględniane są wyniki uzyskane z dowolnych przedmiotów na maturze.
* Uczelnie mają określone wymagania rekrutacyjne, dlatego koniecznie trzeba je sprawdzić na stronach rekrutacyjnych szkół wyższych.
szczegółowe wymagania na uczelniach
Uczelnie w Łodzi - kierunek sprzedaż i marketing:
Uczelnia | Forma studiów | Poziom studiów |
---|
Tabela uwzględnia uczelnie, które prowadzą studia w ramach kierunku lub specjalności
Studia na tym kierunku obejmują wprowadzenie do podstawowych koncepcji i terminologii marketingowej, takich jak marketing mix, segmentacja rynku czy badania marketingowe. Studenci poznają też techniki sprzedażowe, negocjacyjne w handlu oraz zarządzania zespołem sprzedażowym.
Poznają metody badawcze w marketingu, techniki analizy rynku czy prognozowania trendów rynkowych. Mają możliwość uczestniczenia w projektach badawczych, realizacji case studies czy praktykach zawodowych w agencjach marketingowych.
W trakcie wykładów przekazywana jest wiedza teoretyczna przez wykładowców, którzy specjalizują się w dziedzinie marketingu i sprzedaży. Praktyczne ćwiczenia obejmują z kolei symulacje biznesowe, studia przypadków czy scenariusze negocjacyjne.
Uczelnie w Łodzi w ramach tego kierunku organizują także praktyki zawodowe, w ramach których uczestnicy zdobywają wiedzę podczas staży w firmach. Umożliwia im to nabycie doświadczenia zawodowego i budowanie sieci kontaktów.
Studia na kierunku sprzedaż i marketing możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Kierunki studiów w Łodzi, które są związane z marketingiem i sprzedażą mają na celu rozwój kluczowych umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania działaniami marketingowymi. Absolwenci potrafią więc efektywnie prezentować i argumentować swoje pomysły, a także tworzyć klarowne, przekonujące komunikaty marketingowe.
Budują i utrzymują pozytywne relacje z klientami, partnerami biznesowymi i współpracownikami. Analizują dane rynkowe i trendy konsumenckie. Prowadzą też ocenę efektywności działań sprzedażowych.
Mają zdolność planowania, organizowania i monitorowania działań marketingowych oraz sprzedażowych. Zarządzają budżetem projektów i dbają o utrzymanie terminowości działań. Znają również narzędzia i platformy marketingowe, potrafiąc wykorzystać je w swojej pracy.
Studia na kierunku sprzedaż i marketing trwają 3 lata (studia licencjackie).
Absolwenci mogą pełnić rolę osób odpowiedzialnych za planowanie i realizację strategii marketingowych firm, analizę rynku, badania konkurencji, zarządzanie wizerunkiem marki czy kampanie reklamowe.
Zajmą się też bezpośrednią sprzedażą produktów lub usług, negocjacjami handlowymi, budowaniem relacji z klientami. Mogą także pracować jako analitycy marketingowi, którzy odpowiadają za analizę danych rynkowych, prognozowanie trendów konsumenckich i ocenę skuteczności działań marketingowych.
Możliwości zatrudnienia po studiach na kierunku sprzedaż i marketing
Te stanowiska mogą być dostępne w różnych sektorach gospodarki, w tym w przedsiębiorstwach, korporacjach, małych i średnich firmach, agencjach marketingowych czy instytucjach badawczych.
Sprawdź w jakim trybie możesz studiować na poszczególnych uczelniach:
Sprzedaż i marketing Łódź studia niestacjonarne