Marketing cyfrowy rozwija się bardzo prężnie od niemal dwóch dekad. Za główne narzędzia, które pomagają dotrzeć do klienta, uważa natomiast media cyfrowe, zwłaszcza Internet. Dzięki mediom społecznościowym, poczcie elektronicznej czy telefonii komórkowej można docierać do mniej lub bardziej zainteresowanych osób, które dany produkt bądź usługę mogą ocenić, porównać, a nawet kupić.
Kandydaci na tego typu studia zarządzanie i marketing muszą wykazywać się kreatywnością i komunikatywnością. Otwartość, a także predyspozycje kierownicze pozwalają zarządzać strategiami, które obejmują promocję i komunikację z klientem. W ramach marketingu cyfrowego z pewnością przyjdzie Ci zajmować się reklamą online, PR czy komunikacją w mediach społecznościowych. Technologie cyfrowe, oprogramowania internetowe i strategie marketingowe w tej branży nie mogą być Ci obce.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku marketing cyfrowy możemy podzielić na:
1. Typ:
2. Tryb:
-
studia stacjonarne
-
studia niestacjonarne
Studia na kierunku marketing cyfrowy w Bydgoszczy realizowane są w ramach pierwszego stopnia. Pierwszy stopień to studia licencjackie, które trwają 3 lata.
Uczelnie w Bydgoszczy umożliwiają kształcenie zarówno w trybie stacjonarnym, jak i niestacjonarnym. To od Ciebie zależy, w jaki sposób chcesz studiować. Studia dzienne realizowane są od poniedziałku do piątku, natomiast studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym odbywają się od poniedziałku do piątku.
Studia stacjonarne w uczelniach publicznych są bezpłatne natomiast w uczelniach niepublicznych tryb stacjonarny i niestacjonarny zazwyczaj jest odpłatny.
Program studiów i przedmioty
Marketing cyfrowy w XXI wieku stał się jednym z podstawowych sposobów komunikacji z klientami. Łączy media społecznościowe i technologie cyfrowe i na ich bazie kształtuje współczesny PR i reklamę. Uczelnie w Bydgoszczy, które mają w swojej ofercie studia zarządzanie i marketing, znajdziesz w dziale poniżej.
Studenci uczęszczają na zajęcia związane nie tylko z marketingiem, ale i ekonomią, reklamą czy biznesem. W siatce zajęć znajdziesz takie przedmioty jak na przykład:
-
sprzedaż wielokanałowa
-
marketing internetowy
-
zarządzanie relacjami z klientami
-
blogi i mikroblogi w marketingu
-
aplikacje internetowe
Program kształcenia opiera się o najnowsze oprogramowania informatyczne i działa prężnie w cyfrowym świecie. Teoretyczne kształcenie realizowane jest często w formie praktycznych zajęć, a weryfikowane jest podczas praktyk zawodowych.