Studia te mają formę zdalnego kształcenia, co pozwala na elastyczne dopasowanie nauki do indywidualnych potrzeb i harmonogramu. Kierunki studiów w Bydgoszczy związane z tą dyscypliną obejmują wprowadzenie do marketingu, techniki sprzedaży, analizę rynku oraz marketing cyfrowy.
Studenci zapoznają się z zaawansowanymi tematami, takimi jak marketing w mediach społecznościowych, SEO/SEM, analiza danych. Studenci pracują nad rzeczywistymi projektami, które mogą obejmować tworzenie kampanii marketingowych, analizę case study czy opracowywanie strategii sprzedażowych.
Uczelnie w Bydgoszczy w ramach tego kierunku uwzględniły możliwości kształcenia na kilku specjalnościach, np. e-marketing oraz zarządzanie sprzedażą. Prowadzone są regularne webinaria przez wykładowców lub ekspertów z branży, sesje Q&A.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku marketing i sprzedaż – studia online możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią opracowywać i wdrażać kompleksowe strategie marketingowe dopasowane do różnych segmentów rynku. Projektują, planują i realizują kampanie marketingowe, w tym ustalają cele, budżetują i monitorują wyniki.
Optymalizują strony internetowe oraz prowadzą kampanie w wyszukiwarkach, w tym tworzą i zarządzają kampaniami PPC. Projektują skuteczne kampanie e-mailowe, segmentują bazy danych i analizują efektywność działań e-mail marketingowych.
Skutecznie zarządzają cyklem sprzedaży, od pozyskiwania leadów po finalizację transakcji. Poza tym mają umiejętności negocjacyjne, znając techniki skutecznego zamykania sprzedaży, budowania relacji z klientami.