Uczelnie w Toruniu zaprojektowały ten kierunek w taki sposób, aby zapewnić studentom wiedzę z zakresu administracji publicznej, prawa, ekonomii, a także umiejętności praktyczne, które można zastosować w pracy zawodowej. Kształcenie obejmuje zarówno zajęcia teoretyczne, jak i praktyczne, które mają na celu przygotowanie studentów do zarządzania w różnych instytucjach, analizowania problemów ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów administracyjnych.
W trakcie kształcenia prowadzone są zajęcia z ekonomii, mikroekonomii i finansów publicznych, a także przedmioty związane z prawem administracyjnym, gospodarczym i finansowym. Studenci uczą się regulacji prawnych dotyczących działalności administracji publicznej i sposobu funkcjonowania instytucji publicznych.
W trakcie wykładów omawiane są podstawowe zasady funkcjonowania administracji, ekonomii i prawa. Zajęcia praktyczne z kolei obejmują pracę nad konkretnymi problemami administracyjnymi i ekonomicznymi, takimi jak analiza danych finansowych.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku administracyjno-ekonomicznym możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią organizować i zarządzać obiegiem dokumentów w instytucjach publicznych i firmach prywatnych. Efektywnie planują działania administracyjne, zarządzają czasem i zasobami ludzkimi. Tworzą również oficjalne dokumenty, raporty czy sprawozdania na potrzeby instytucji publicznych i prywatnych.
Interpretują i stosują przepisy dotyczące funkcjonowania administracji publicznej i gospodarki. Czytają i rozumieją akty prawne, a także stosują je w praktyce. Interpretują także dane ekonomiczne, przeprowadzając analizy makro- i mikroekonomiczne.
Samodzielnie planują, organizują i realizują projekty w sektorze publicznym oraz prywatnym, w tym zarządzają zespołami.