Studia na kierunku psychologia dla licencjatów i magistrów umożliwiają słuchaczom wybór jednej z dostępnych ścieżek kształcenia. Wśród proponowanych specjalności jest m.in. psychologia zdrowia, uzależnień, sądowa, wspomagania dzieci i młodzieży czy kryzysu i interwencji kryzysowej.
Studenci mogą także wybierać specjalność spośród psychodietetyki i suplementacji w sporcie, psychologii dzieci i młodzieży, komunikacji wizerunkowej czy HR oraz talent management. Warto jednak pamiętać, że niektóre specjalności realizowane są w języku angielskim. Dlatego uczestnik powinien wykazywać się jego znajomością na poziomie biegłości co najmniej B2.
Uczelnie w Lublinie w ramach programu kształcenia skupiają się na realizowaniu przedmiotów, których celem jest zrozumienie pojęć i podstawowych zagadnień w zakresie danej dziedziny nauki. W trakcie roku akademickiego studenci biorą udział w tradycyjnych wykładach oraz ćwiczeniach, ale też w spotkaniach z praktykami zawodowymi i w wizytach studyjnych.
Dzięki temu mogą wymienić się doświadczeniami i poznać charakter przyszłej pracy. Wykładowcy to uznani na świecie psychologowie, którzy chętnie przekazują wiedzę na podstawie analizy studium przypadku.
Studenci mają do dyspozycji nowoczesne laboratoria, które są wyposażone w specjalną aparaturę do prowadzenia badań psychofizjologicznych, okulograficznych czy behawioralnych. Korzystają również ze sprzętu komputerowego wyposażonego w specjalne oprogramowanie do tworzenia eksperymentów i analiz otrzymanych wyników badań psychologicznych.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku psychologia dla licencjatów i magistrów możemy podzielić na:
1. Typ
-
jednolite studia magisterskie.
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Studia na kierunku psychologia dla licencjatów i magistrów w zależności od wybranej ścieżki dydaktycznej, kształcą absolwentów, którzy potrafią planować diagnostykę oraz wspierać człowieka w procesie jego rozwoju.
W praktyce wiedzą, jak wykorzystać wiedzę w zakresie psychologii społecznej, rozwoju osób i grup. Opracowują plany nauczania, oceniania i wspierania uczniów. Znają zasady oddziaływania środowiska na zachowanie jednostki.