Studia na kierunku turystyka i rekreacja prowadzone są w formie stacjonarnej lub niestacjonarnej. W zależności od rodzaju kształcenia zajęcia odbywają się w dni powszednie lub w ramach zjazdów weekendowych.
W trakcie studiów słuchacze biorą aktywny udział w praktykach, a także mogą podjąć staż w wybranych przedsiębiorstwach z branży. Dzięki połączeniu nowoczesnych metod przekazywania wiedzy teoretycznej z bogatą ofertą praktyk, absolwenci bez problemu odnajdą się na rynku pracy.
Dodatkowo w ramach studiów słuchacze wybierają jedną spośród dostępnych ścieżek kształcenia, m.in. te z zakresu terapeuty SPA, trenera osobistego, zarządzania transportem w turystyce i rekreacji, zarządzania kryzysowego w turystyce i rekreacji czy przedsiębiorstwem z tego zakresu.
Ciekawą propozycją specjalności kształcenia, jest też żywienie i suplementacja, hotelarstwo i gastronomia z dietetyką czy menedżer sportu i turystyka zdrowotna.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku turystyka i hotelarstwo możemy podzielić na:
1. Typ
-
studia licencjackie,
-
studia magisterskie.
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Uczelnie w Trójmieście na kierunku turystyka i rekreacja kształcą absolwentów, którzy potrafią przygotowywać i organizować pracę w obszarze turystyki oraz rekreacji. Poza tym mogą przystąpić do egzaminu z języka obcego na poziomie B2. W efekcie potrafią posługiwać się językiem specjalistycznym, który pozwala porozumiewać się w ramach aktywności zawodowych.
Absolwent wie też, jak stosować wskaźniki analiz ekonomicznych w celu określania stanu i kondycji firmy. Potrafi wykorzystywać zasady rachunkowości w małych oraz średnich firmach hotelarskich. Wie, w jaki sposób zarządzać portfelem usług HoReCa czy jak efektywnie zarządzać personelem w turystyce i rekreacji.
Absolwenci mają także wiedzę w zakresie planowania i organizowania imprez sportowych, współpracy z trenerami, sportowcami czy kibicami. Znają przepisy prawne w sporcie i turystyce zdrowotnej.
Po ukończeniu kształcenia słuchacze znają narzędzia marketingowe oraz PR, które mogą zastosować w przyszłości do promowania firmy.