Nie trzeba być ekspertem, aby zauważyć, że dobrze przemyślane strategie marketingowe mogą przynieść ogromne korzyści zarówno niewielkim działalnościom, jak i korporacjom międzynarodowym. Dlatego też zapotrzebowanie na wykształconych ekspertów do spraw działań marketingowych nie maleje.
Jeżeli chciałbyś rozwijać się w obszarze, który umożliwi ci uzyskanie cennych kompetencji zawodowych, a ponadto wykazujesz szerokie kompetencje interpersonalne, komunikacyjne i kreatywne, studia na kierunku marketing i komunikacja cyfrowa mogą okazać się strzałem w dziesiątkę.
Kierunek ten można zaliczyć do interdyscyplinarnych. Studenci nie tylko zdobywają szeroką wiedzę teoretyczną, pozwalającą na zrozumienie działania współczesnego marketingu, ale również uczą się planowania odpowiednich strategii reklamowych oraz innych działań, zmierzających do wypromowania produktu, usługi lub całej działalności.
1. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku marketing i komunikacja rynkowa możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
-
studia stacjonarne
-
studia niestacjonarne
Studia pierwszego stopnia na kierunku marketing i komunikacja rynkowa umożliwią ci uzyskanie dyplomu z tytułem licencjata. Na zdobycie niezbędnych kwalifikacji poświęcisz trzy lata pod warunkiem terminowego uporania się ze wszystkimi egzaminami.
Marketing i komunikację rynkową możesz realizować zarówno w trybie stacjonarnym, jak i niestacjonarnym, dzięki czemu będziesz mógł zorganizować swoją naukę w sposób optymalny.
Studia stacjonarne tzw. dzienne realizowane są bezpłatnie (w uczelniach publicznych), a program kształcenia realizowany jest od poniedzialku do piątku w siedzibie uczelni.
Studia niestacjonarne w trybie zaocznym odbywają się zazwyczaj w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, z kolei studia niestacjonarne w trybie wieczorowym (one czasami tylko z nazwy są wieczorowe, ale w praktyce zajęcia odbywają się przez cały dzień) realizowane są od poniedziałku do piątku.
Zanim wybierzesz jednak studia niestacjonarne, pamiętaj, że wiążą się one z uiszczaniem opłat za czesne, oraz przed rekrutacją sprawdź w jakiej formie realizowane są studia zaocznej czy wieczorowej.
2. Zdobywana wiedza i umiejętności
Marketing i komunikacja rynkowa jest kierunkiem, dzięki któremu możesz liczyć na uzyskanie szerokich kompetencji. Zgłębisz tajniki psychologii reklamy, dzięki czemu zrozumiesz sposób percepcji potencjalnych konsumentów.
Będziesz wiedział, jak tworzyć chwytliwe teksty reklamowe oraz poznasz najważniejsze zasady skutecznego komunikowania się z klientami, nauczysz się diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z gospodarowaniem zasobami ludzkimi, a ponadto zrozumiesz rolę informacji w procesie zbierania i przetwarzania informacji.