BIBLIOTEKOZNAWSTWO Z INFORMACJĄ NAUKOWĄ I ANIMACJĄ CZYTELNICTWA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy w bibliotece szkolnej i pozaszkolnej, prowadzenia zajęć z zakresu edukacji bibliotecznej, animacji czytelnictwa i informacji naukowej na wszystkich poziomach edukacji szkolnej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z jako kolejnego przedmiotu.
Zwiń
BIOLOGIA DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania biologii w szkolne podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z biologii jako kolejnego przedmiotu.
Zwiń
CHEMIA DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania chemii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z chemii jako kolejnego przedmiotu.
Zwiń
DIAGNOZA Z ELEMENTAMI TERAPII PEDAGOGICZNEJ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Zwiń
DORADZTWO ZAWODOWE I ROZWÓJ KARIERY - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Studenci poszerzają wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne w obszarze poradnictwa kariery i doradztwa zawodowego dla młodzieży i dorosłych. Absolwenci mają szansę zatrudnienia w urzędach pracy, centrach aktywizacji zawodowej, kształcenia ustawicznego, integracji społecznej, biurach karier, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, instytucjach szkoleniowych, agencjach pośrednictwa pracy, działach ds. personalnych, działach ds. szkoleń i rozwoju kadr.
Zwiń
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest przygotowanie studentów do samodzielnego prowadzenia zajęć z przedmiotu „Edukacja dla bezpieczeństwa” oraz prowadzenie samodzielnej edukacji w zakresie szeroko pojętego bezpieczeństwa powszechnego. W ramach studiów uczestnicy zapoznają się z dydaktyką edukacji dla bezpieczeństwa, znajomością powszechnej samoobrony i ochrony cywilnej, znajomością struktury obronnej państwa oraz zasad-przygotowania się do sytuacji zagrożeń.
Zwiń
EDUKACJA, WSPOMAGANIE I TERAPIA OSÓB Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy edukacyjnej, rewalidacyjnej i wspomagającej osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym szczególnie osoby z autyzmem i zespołem Aspergera, w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświaty prowadzących działania o charakterze edukacyjnym, rewalidacyjnym i wspomagającym oraz do pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i z ich rodzinami.
Zwiń
ETYKA DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Studia podyplomowe „Etyka dla nauczycieli” powstały jako odpowiedź na planowane przez ministerstwo wprowadzenie jako obowiązkowych lekcji etyki w szkole. Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania etyki na wszystkich poziomach edukacji szkolnej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z etyki jako kolejnego przedmiotu.
Zwiń
FIZYKA DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania fizyki na szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z fizyki jako kolejnego przedmiotu.
Zwiń
GEOGRAFIA DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania geografii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z geografii jako kolejnego przedmiotu.
Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień geografii, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.
Zwiń
GERONTOLOGIA I GERIATRYCZNA OPIEKA KOORDYNOWANA Z ELEMENTAMI E-MEDYCYNY - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do wykorzystywania wiedzy z zakresu gerontologii oraz geriatrycznej opieki koordynowanej w pracy z osobami starszymi, seniorami, osobami w podeszłym wieku. Słuchacz zdobędzie umiejętności związane z oceną zdrowia seniora, pracy z problemami zdrowotnymi – fizycznymi i psychicznymi – osób w podeszłym wieku, tworzenia bezpiecznej przestrzeni codziennego funkcjonowania seniorów oraz prowadzenia działań opiekuńczych i rehabilitacyjnych zgodnie z potrzebami osób starszych.
Zwiń
HISTORIA DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania historii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z historii jako kolejnego przedmiotu.
Zwiń
INFORMATYKA DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania informatyki na wszystkich poziomach edukacji szkolnej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z informatyki jako kolejnego przedmiotu. Słuchacz zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień informatyki, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na II, III i IV etapie edukacyjnym.
Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej słuchacz uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.
Zwiń
INTEGRACJA SENSORYCZNA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Studia podyplomowe z zakresu diagnozy i terapii metodą Integracji Sensorycznej są formą kształcenia podyplomowego prowadzonego przez Szczecińską Szkołę Wyższą Collegium Balticum w Szczecinie przy merytorycznym wsparciu i pod patronatem Centrum Terapii i Stymulacji Rozwoju Dziecka SENSE w Szczecinie. Oferowana w ramach współpracy obu instytucji forma doskonalenia zawodowego ma na celu podnoszenie jakości procesu kształcenia osób zainteresowanych podnoszeniem kwalifikacji w tym specjalistycznym obszarze aktywności diagnostycznej i terapeutycznej osób z szeroko rozumianymi dysfunkcjami integracji sensorycznej.
Zwiń
JĘZYK POLSKI DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania języka polskiego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z języka polskiego jako kolejnego przedmiotu.
Zwiń
KOMPETENCJE TRENERSKIE Z ELEMENTAMI ANDRAGOGIKI - EDUKACJA OSÓB DOROSŁYCH - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do wykorzystywania wiedzy z zakresu kompetencji trenerskich z elementami andragogiki. Słuchacz nabędzie wiedzę i umiejętności z zakresu edukacji osób dorosłych. Pozna różnice i podobieństwa pomiędzy edukacją dzieci i edukacją dorosłych oraz efektywne sposoby pracy z osobami dorosłymi w zakresie edukacji poza formalnej. Uzyskane kompetencje pozwolą na samodzielne projektowanie i prowadzenie szkoleń skierowanych do dorosłych, w szczególności do pracowników systemu oświaty.
Zwiń
LOGOPEDIA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów podyplomowych jest nadanie kwalifikacji do podjęcia pracy na stanowisku nauczyciela-logopedy w placówkach oświatowo-wychowawczych, artystycznych, poradniach specjalistycznych, w tym psychologiczno-pedagogicznych, gabinetach terapeutycznych i innych placówkach, w których prowadzona jest działalność logopedyczna. Ukończenie studiów podyplomowych daje uprawnienia do otwierania własnych gabinetów logopedycznych.
Zwiń
MATEMATYKA STUDIA DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Matematyka studia przygotowują merytorycznie i praktycznie uczestników do nauczania matematyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Celem jest nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z matematyki jako kolejnego przedmiotu.
Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień matematyki, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.
Zwiń
MEDYCZNY TRENER PERSONALNY⋮ |
Rekrutacja |
Studia na kierunku medyczny trener personalny umożliwiają wielotorowy rozwój i dają szansę skupienia się na aspekcie treningu medycznego/fizjoterapii, pójścia w kierunku dietetyki albo zastania specjalistą do spraw przygotowania motorycznego.
Słuchacz zdobędzie merytoryczną widzę z zakresu anatomii człowieka, fizjologii wysiłku, technik przeprowadzania wybranych ćwiczeń i treningów oraz tworzenia planów treningowych. Ponadto słuchacz nabędzie umiejętności i kompetencje z zakresu działalności medycznego trenera personalnego, takie jak rehabilitacja pourazowa, odnowa biologiczna czy dietetyka kliniczna.
Studia podyplomowe współtworzone z kadrą trenerską Mauricz Training Center.
Zwiń
NEURODYDAKTYKA W RÓŻNYCH OBSZARACH EDUKACJI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do wykorzystywania założeń i odkryć neurodydaktyki w obszarze edukacji. Słuchacz nabędzie wiedzę i umiejętności z zakresu wykorzystania założeń i odkryć neurodydaktyki w obszarze edukacji.
Pozna najnowsze ustalenia naukowe o neurobiologicznych oraz psychologicznych podstawach uczenia się. Uzyskane kompetencje pozwolą na efektywne planowanie i kierowanie procesem uczenia się podopiecznych.
Zwiń
NEUROLOGOPEDIA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy jako neurologopeda w takich placówkach, jak: placówki systemu ochrony zdrowia o charakterze zamkniętym (np. oddziały rehabilitacji, neurologii, psychiatrii, neonatologii), placówki specjalne (np. dla osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi i ruchu, z mózgowym porażeniem dziecięcym, z innymi zaburzeniami mowy pochodzenia neurologicznego), gabinety neurologopedyczne oraz placówki oświatowe, które zajmują się leczeniem, terapią i edukacją pacjentów z neurologicznymi zaburzeniami mowy.
Zwiń
NOWA JAKOŚĆ EDUKACJI: NAUCZYCIEL – RODZIC – DZIECKO - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Zwiń
OLIGOFRENOPEDAGOGIKA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Uczestnik zdobędzie umiejętności i kompetencje umożliwiające pracę o charakterze edukacyjnym, opiekuńczym, wychowawczym i wspomagającym. Dzięki pogłębionej wiedzy uczestnik będzie lepiej rozumiał przyczyny występowania niepełnosprawności intelektualnej, będzie potrafił pracować z osobami dotkniętymi tą niepełnosprawnością, odpowiednio dobierać metody dydaktyczne i wychowawcze oraz prowadzić zajęcia o charakterze korekcyjno-kompensacyjnym.
Zwiń
ORGANIZACJA I ZARZĄDZANIE W OŚWIACIE - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów podyplomowych Zarządzanie Oświatą jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji kierowniczych w szkołach i innych placówkach systemu oświaty. Absolwent zdobędzie wiedzę z zakresu psychologii, prawa, etyki, zarządzania, marketingu i finansów; rozwinie i wzmocni swoje umiejętności z zakresu zarządzania placówką oświatową, zarządzania zasobami ludzkimi, organizacji i rozwoju pracy placówki edukacyjnej i wychowawczej, kierowania finansami i zasobami placówki oraz realizowania projektów oświatowych. Absolwent będzie miał pogłębione kompetencje z zakresu komunikacji interpersonalnej, wspierania pracowników oświaty w rozwoju zawodowym oraz pracy z zespołem i w zespole.
Zwiń
PEDAGOGIKA KOREKCYJNA (DIAGNOZA I TERAPIA PEDAGOGICZNA Z REWALIDACJĄ) - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Uczestnik zdobędzie umiejętności i kompetencje umożliwiające prowadzenie diagnozy, terapii pedagogicznej i rewalidacji wybranych grup wiekowych i osób ze specyficznymi trudnościami. Dzięki pogłębionej wiedzy uczestnik będzie lepiej rozumiał przyczyny występowania rozmaitych zaburzeń, uzależnień, trudności w nauce, będzie potrafił diagnozować poszczególne zaburzenia i trudności oraz dobierać odpowiednie formy terapii i metod rewalidacji.
Zwiń
PEDAGOGIKA KOREKCYJNA (DIAGNOZA, TERAPIA PEDAGOGICZNA I REWALIDACJA INDYWIDUALNA Z ARTETERAPIĄ) - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Słuchacz zdobędzie umiejętności i kompetencje umożliwiające prowadzenie diagnozy i terapii wybranych grup wiekowych i osób ze specyficznymi trudnościami. Dzięki pogłębionej wiedzy słuchacz będzie lepiej rozumiał przyczyny występowania rozmaitych zaburzeń, uzależnień, trudności w nauce, będzie potrafił diagnozować poszczególne zaburzenia i trudności oraz dobierać odpowiednie formy terapii, w tym będzie szczególnie przygotowany do wykorzystywania arteterapii w procesie terapeutycznym.
Zwiń
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Studia przygotowują do działalności opiekuńczej, związanej z zaspokajaniem niezbędnych potrzeb życiowych podopiecznych, zapobieganiem powstawaniu trudnych sytuacji życiowych. Absolwent uzyska kwalifikacje do pracy z dziećmi, młodzieżą z deficytami rozwojowymi, jednostkami sprawiającymi trudności wychowawcze oraz wymagającymi specjalistycznej opieki i terapii.
Zwiń
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA Z PROFILAKTYKĄ UZALEŻNIEŃ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy o charakterze resocjalizacyjnym i profilaktycznym w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświaty prowadzących tego typu działania, do pracy w ośrodkach zajmujących się zwalczaniem uzależnień, ośrodkach pomocy rodzinie, w placówkach resocjalizacyjnych i penitencjarnych, wychowawczych i wspomagających.
Zwiń
PLASTYKA DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania plastyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z plastyki jako kolejnego przedmiotu.
Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień plastyki, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.
Zwiń
PLASTYKA I TECHNIKA DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Słuchacze mają możliwość pogłębienia wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu historii kultury i techniki, metod i technik aktywności twórczej: rysunkowej, malarskiej, ceramicznej, graficznej, rzeźbiarskiej, rysunku i dokumentacji technicznej, psychologii widzenia oraz zasad kompozycji i perspektywy, a wbudowane w program studiów elementy technologii informatycznych pozwalają dodatkowo wzbogacić warsztat pracy nauczyciela.
Zwiń
PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów Przygotowanie Pedagogiczne jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy z dziećmi i młodzieżą na poziomie szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz prowadzenie zajęć z przedmiotu lub dziedziny, w zakresie której uczestnicy zdobyli już wcześniej przygotowanie co najmniej na poziomie studiów pierwszego stopnia.
Zwiń
PSYCHOLOGIA ŚLEDCZA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy z wykorzystaniem psychologii śledczej w obszarach zajmujących się bezpieczeństwem wewnętrznym.
Uczestnik zdobędzie umiejętności i kompetencje umożliwiające profilowanie, prowadzenie przesłuchań oraz analizowanie zeznań składanych ustnie i pisemnie. Dzięki pogłębionej wiedzy uczestnik będzie lepiej rozumiał podstawy profilowania, przyczyny przestępstw, zjawiska związane z psychologią pamięci, zagadnienia psycholingwistyki, kryminologii i kryminalistyki. Będzie przygotowany do podejmowania zadań profilera kryminalnego i udziału do udziału w śledztwach.
Zwiń
SOCJOTERAPIA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Studia na tym kierunku pozwalają pogłębić i uzupełnić wiedzę z zakresu diagnozy i terapii zaburzeń zachowania, zdobyć i udoskonalić umiejętność: nawiązywania kontaktu i budowania więzi interpersonalnych; prowadzenia grup socjoterapeutycznych; doskonalenia własnego stylu pomagania dzieciom, młodzieży i dorosłym; posługiwania się wieloma technikami z zakresu terapii behawioralnej, poznawczej i terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach.
Zwiń
SURDOPEDAGOGIKA - EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ SŁUCHOWĄ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów na kierunku Surdopedagogika jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy edukacyjnej, opiekuńczo-wychowawczej, rewalidacyjnej i wspomagającej osoby z dysfunkcją i niepełnosprawnością słuchową w przedszkolach specjalnych i szkołach specjalnych oraz integracyjnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz innych instytucjach o charakterze specjalnym, w poradnictwie i placówkach kształcenia integracyjnego w roli nauczyciela wspomagającego oraz do pracy z dziećmi i młodzieżą z dysfunkcją i niepełnosprawnością słuchową i z ich rodzinami.
Zwiń
SURDOPEDAGOGIKA - EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ SŁUCHOWĄ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów na kierunku Surdopedagogika jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy edukacyjnej, opiekuńczo-wychowawczej, rewalidacyjnej i wspomagającej osoby z dysfunkcją i niepełnosprawnością słuchową w przedszkolach specjalnych i szkołach specjalnych oraz integracyjnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz innych instytucjach o charakterze specjalnym, w poradnictwie i placówkach kształcenia integracyjnego w roli nauczyciela wspomagającego oraz do pracy z dziećmi i młodzieżą z dysfunkcją i niepełnosprawnością słuchową i z ich rodzinami.
Zwiń
SURDOPEDAGOGIKA I TYFLOPEDAGOGIKA - EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ SŁUCHOWĄ I WZROKOWĄ - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy edukacyjnej, opiekuńczo-wychowawczej, rewalidacyjnej i wspomagającej osoby z dysfunkcją i niepełnosprawnością słuchową oraz osoby z dysfunkcją i niepełnosprawnością wzrokową w przedszkolach specjalnych i szkołach specjalnych oraz integracyjnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz innych instytucjach o charakterze specjalnym, w poradnictwie i placówkach kształcenia integracyjnego w roli nauczyciela wspomagającego oraz do pracy z dziećmi i młodzieżą z dysfunkcją i niepełnosprawnością słuchową oraz z dysfunkcją i niepełnosprawnością wzrokową i z ich rodzinami.
Zwiń
TECHNIKA DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania techniki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z techniki jako kolejnego przedmiotu.
Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień techniki, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.
Zwiń
TYFLOPEDAGOGIKA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Studia umożliwiają zdobycie niezbędnych kompetencji w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, opiekuńczo-wychowawczych i rewalidacyjnych wobec uczniów z niepełnosprawnością wzrokową, a tym samym absolwenci tych studiów uzyskują uprawnienia do zajmowania stanowiska nauczyciela i wychowawcy w przedszkolach i szkołach specjalnych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych i ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz w innych placówkach o charakterze specjalnym i diagnostycznym, a także w placówkach kształcenia integracyjnego jako nauczyciel wspomagający i placówkach ogólnodostępnych (w tym w poradniach specjalistycznych) jako pedagog specjalny. Nadają także uprawnienia do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w placówkach specjalnych i integracyjnych.
Zwiń
WCZESNE NAUCZANIE JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WYCHOWANIU PRZEDSZKOLNYM I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem kształcenia w zakresie studiów jest przygotowanie nauczycieli do nauczania języka angielskiego w przedszkolach i klasach I–III szkoły podstawowej w stopniu uwzględniającym możliwości poznawcze dzieci/uczniów.
Zwiń
WCZESNE NAUCZANIE JĘZYKA NIEMIECKIEGO W WYCHOWANIU PRZEDSZKOLNYM I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem kształcenia w zakresie studiów jest przygotowanie nauczycieli do nauczania języka niemieckiego w przedszkolach i klasach I–III szkoły podstawowej w stopniu uwzględniającym możliwości poznawcze dzieci/uczniów.
Zwiń
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pracy w placówkach służby zdrowia, ośrodkach specjalistycznych, placówkach oświatowych (w tym w przedszkolach i szkołach podstawowych) itp., posiadających kwalifikacje do wczesnej diagnozy oraz wieloprofilowego usprawniania dziecka, wczesnej kompleksowej profilaktyki niepełnosprawności oraz wczesnej pomocy rodzinie dziecka zagrożonego nieprawidłowym rozwojem bądź niepełnosprawnością.
Zwiń
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest uzupełnienie i poszerzenie wiedzy teoretycznej i metodologicznej w zakresie wiedzy o społeczeństwie obywatelskim, demokracji partycypacyjnej, instytucjach i organizacjach politycznych oraz przygotowanie do prowadzenia zajęć z zakresu edukacji europejskiej. W trakcie realizowanego programu kształcenia słuchacze poruszać się w będą w obrębie nauk politycznych, historycznych oraz społecznych. Posiądą umiejętności analizy problemów politycznych i oceny aktualnej sytuacji Polski i świata, przy wykorzystaniu wielu źródeł informacji, w tym Internetu, co ułatwi im komunikację na płaszczyźnie nauczyciel – uczeń.
Zwiń
WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest uzyskanie kwalifikacji i przygotowanie do prowadzenia zajęć edukacyjnych z przedmiotu „Wychowanie do życia w rodzinie”. Koncepcja studiów, uwzględnia alternatywne wizje człowieka, małżeństwa i rodziny, zachęca do własnych, twórczych poszukiwań i do kreowania przekonań opartych na przesłankach naukowych, niezależnych od wpływu ideologii czy systemów społecznych; zawiera treści z zakresu rozmaitych dyscyplin wiedzy, oscylujących wokół zagadnień współczesnej rodziny. Oprócz przygotowania merytorycznego studia umożliwiają poszerzenie umiejętności metodycznych.
Zwiń
WYCHOWANIE FIZYCZNE DLA NAUCZYCIELI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do nauczania wychowania fizycznego w szkole podstawowej i ponadpodstawowej oraz nadanie uprawnień do prowadzenia zajęć z techniki jako kolejnego przedmiotu.
Uczestnik zdobędzie merytoryczną wiedzę z zakresu najważniejszych zagadnień wychowania fizycznego, a także wiedzę i umiejętności z zakresu dydaktyki przedmiotu na poszczególnych etapach edukacji. Dzięki pogłębionej wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnik uzyska kompetencje do efektywnego przekazywania wiedzy z przedmiotu podczas zajęć szkolnych. Praktyki dydaktyczne pozwolą z kolei umocnić i wzbogacić umiejętności oraz kompetencje z zakresu praktycznej pracy dydaktycznej z uczniami w różnym wieku.
Zwiń
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM W ORGANIZACJI - STUDIA PODYPLOMOWE⋮ |
Rekrutacja |
Celem studiów jest merytoryczne i praktyczne przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji managerskich w obszarze bezpieczeństwa w organizacjach, zarówno sektora publicznego jak i komercyjnego. Studia są odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku, zarówno w odniesieniu do zatrudniania pracowników na średnim i wyższym poziomie kierowniczym, jaki i potwierdzania posiadanych już kompetencji przez osoby je piastujące.
Absolwent nabędzie pogłębioną wiedzę specjalistyczną z obszaru bezpieczeństwa, a także kompetencje miękkie w niezbędnym zakresie do pełnienia obowiązków zawodowych, w tym negocjacji, komunikacji i prowadzenia szkoleń.
Dodatkowym atutem kierunku jest przygotowanie do zdobycia uprawnień audytora wiodącego w zakresie zarządzania bezpieczeństwem w organizacji (10h – kurs po zakończeniu kierunku).
Zwiń
Informacje mają charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych
informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni:
Collegium Balticum - Akademia Nauk Stosowanych.
Wszelkie prezentowane informacje nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Otouczelnie.pl zastrzega sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie prezentowane informacje są aktualne na dzień publikacji.
Polecam
Robiłam tu jedną podyplomówkę ponad rok temu i nie było źle. Teraz jestem na drugich studiach podyplomowych, tym razem na WSKZ-ecie i mam porównanie. Z tych dwóch myslę, że wygrywa WSKZ. Bezsprzecznymi plusami są materiały na wysokim poziomie, pełna forma zdalna i to co mnie najbardziej zaskoczyło to jakość kontaktu z dziekanatem i prowadzącymi. Nigdy nie miałam do czynienia z tak szybką i miłą obsługą
Szczerze polecam uczelnię SSWCB w Szczecinie. Zapał i otwartość prowadzących zajęcia sprawia, że zajęcia są przyjemne, miło się w nich uczestniczy. Super kontakt w każdej sprawie. Zajęcia prowadzone są w bardzo ciekawy sposób, wykładowcy stawiają na wiedzę przydatną w praktyce. Na uczelni panuje miła atmosfera, wykładowcy również zawsze są pomocni. Bez żadnych zastrzeżeń polecam!
Bardzo dobra uczelnia. Duży szacunek dla studentów. Wszyscy z zaangażowaniem wykonują swoją pracę, można się naprawdę wiele nauczyć. Szczególne podziękowania dla Pań z administracji- wysoka kultura i wielkie serce.
Najlepsza uczelnia na którejkolwiek studiowałam.Student niczym nie musi się martwić.Pani (dane osobowe usunięte przez administratora) oraz Pani (dane osobowe usunięte przez administratora) zawsze służą pomocą i są przesympatyczne :) Jeśli szukasz studiów podyplomowych, to ta uczelnia jest najlepszym wyborem:)