Zadaj pytanie×
FAQ - najczęściej zadawane pytania:
Czy istnieje granica wieku, która ogranicza możliwość podjęcia studiów w systemie stacjonarnym?+
Nie
Jakie dokumenty należy dostarczyć po zakwalifikowaniu się na studia stacjonarne I stopnia?+
1) Podpisane własnoręcznie podanie o przyjęcie na studia (ankietę osobową) oraz akt ślubowania studenta wygenerowane podczas elektronicznej rejestracji na studia, 2) Świadectwo dojrzałości lub dokument równorzędny, w celu sporządzenia kopii i poświadczenia jej zgodności z oryginałem przez pracownika AP, 3) Aktualną fotografię zgodną z wymogami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych, 4) Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość kandydata – do wglądu, 5) Upoważnienie do złożenia dokumentów – w przypadku gdy dokumenty kandydata składane są przez osobę trzecią; 6) W przypadku laureatów lub finalistów olimpiad stopnia centralnego - zaświadczenie o uzyskanym tytule, 7) Inne dokumenty wymagane na studia zgodnie ze szczegółowymi warunkami naboru na dany kierunek
W jaki sposób i gdzie mogę dostarczyć dokumenty na Uczelnię?+
1) Osobiście do Punktu Rekrutacyjnego - ul. Boh. Westerplatte 64, Słupsk 76-200 Słupsk, I piętro 2) Ktoś w imieniu kandydata może dostarczyć dokumenty do Punktu Rekrutacyjnego, wówczas wymagane jest upoważnienie 3) pocztą lub kurierem na adres Akademii Pomorskiej (liczy się data dotarcia dokumentów do Punktu Rekrutacyjnego, a nie data wysłania!!!!): Akademia Pomorska w Słupsku, ul. Arciszewskiego 22a, 76-200 Słupsk z dopiskiem - Punkt Rekrutacyjny 4) Nie akceptujmy dokumentów w formie skanów wysłanych drogą elektroniczną. Jedynie kandydaci zagraniczni na wstępnym etapie rekrutacji mogą przesłać skany dokumentów aplikacyjnych na studia.
Czy dokumenty muszę składać osobiście?+
Nie. Dokumenty może dostarczyć ktoś w imieniu kandydata, ale pod warunkiem jest posiadanie upoważnienia/pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo jest ważne wyłącznie wraz z kopią dokumentu tożsamości kandydata (dowodu osobistego lub paszportu) uwierzytelnioną przez pracownika Akademii Pomorskiej w Słupsku albo przez notariusza, albo przez organ, który ten dokument wydał lub z oryginałem tego dokumentu.
Jakie dokumenty muszą być poświadczone notarialnie?+
Dokumenty nie muszą być poświadczone notarialnie. Tylko w przypadku składania dokumentów przez kogoś innego wymagane jest upoważnienie/pełnomocnictwo, które ważne jest wyłącznie wraz z kopią dokumentu tożsamości kandydata (dowodu osobistego lub paszportu) uwierzytelnioną przez pracownika Akademii Pomorskiej w Słupsku albo przez notariusza, albo przez organ, który ten dokument wydał lub z oryginałem tego dokumentu.
Czy dokumenty mogą zostać złożone w imieniu kandydata przez upoważnioną osobę?+
Tak. Dokumenty może dostarczyć ktoś inny w imieniu kandydata, ale pod warunkiem jest posiadanie upoważnienia/pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo jest ważne wyłącznie wraz z kopią dokumentu tożsamości kandydata (dowodu osobistego lub paszportu) uwierzytelnioną przez pracownika Akademii Pomorskiej w Słupsku albo przez notariusza, albo przez organ, który ten dokument wydał lub z oryginałem tego dokumentu.
Czy kandydaci, którzy znajdują się na liście rezerwowej, też muszą składać dokumenty?+
Nie. Osoby z listy rezerwowej powinny złożyć dokumentu po otrzymaniu informacji o zakwalifikowaniu się do wpisania na listę przyjętych.
Czy w procedurze rekrutacyjnej brana jest pod uwagę część ustna egzaminu maturalnego?+
Nie. Tylko część pisemna.
Jak wygląda procedura przyjęć dla kandydatów będących laureatami bądź finalistami olimpiad przedmiotowych?+
Laureaci i finaliści olimpiad wymienionych w uchwale Senatu AP w sprawie zasad przyjmowania na studia laureatów i finalistów olimpiad stopnia centralnego, ubiegających się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie w Akademii Pomorskiej w Słupsku zwolnieni są z postępowania kwalifikacyjnego. Tacy kandydaci muszą do dokumentów dołączyć zaświadczenie Komitetu Głównego Olimpiady, według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad (Dz.U. Nr 13, poz. 125 z póź. zm.) stwierdzającego uzyskanie tytułu odpowiednio laureata lub finalisty.
Na jakiej zasadzie ustalane są progi punktowe dla poszczególnych kierunków?+
Nie wyznaczamy progów punktowych. Tworzone są listy rankingowe na podstawie wyników z pisemnego egzaminu maturalnego z określonego przedmiotu.
W jaki sposób zostanę poinformowany o zakwalifikowaniu do przyjęcia / przyjęciu na studia?+
Wyniki możesz sprawdzić, logując się na swoje konto w e-rekrutacji. Na stronie głównej lub w zakładce "Dane kandydata" po lewej stronie zobaczysz pole "Status" - tam odczytasz swój status o zakwalifikowaniu a później o przyjęciu/nieprzyjęciu na studia.
Czy w dostaniu się na studia ma znaczenie kolejność zgłoszeń?+
Nie.
Czy zakwalifikowany do przyjęcia oznacza przyjęty na studia?+
Nie. Po zakwalifikowaniu się na dany kierunek należy dostarczyć dokumenty do Punktu Rekrutacyjnego i dokonać wpisu na studia w wyznaczonym terminie. Niedostarczenie w wyznaczonym terminie dokumentów, uważane będzie za rezygnację kandydata z ubiegania się o przyjęcie na studia na kierunek, na który się zarejestrował.
Czy pełna rejestracja elektroniczna wraz z uiszczoną opłatą rekrutacyjną daje podstawę do rozpatrywania wniosku o przyjęcie na studia?+
Tak.
W jaki sposób można dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Opłaty należy dokonać na indywidualny numer konta bankowego, który zostanie wygenerowany podczas logowania się w e-rekrutacji.
Co wpisać w tytule przelewu?+
opłata rekrutacyjna
W jakim terminie należy dokonać opłaty rekrutacyjnej?+
Termin logowania i wnoszenia opłat będzie określony w szczegółowym harmonogram poszczególnych etapów rekrutacji. Harmonogram zostanie opublikowany nie później niż do końca kwietnia 2019.
Co się stanie, jeśli nie wniosę opłaty rekrutacyjnej w wymaganym terminie (nie będzie ona zaksięgowana w wymaganym terminie)?+
Nie zakwalifikujesz się do następnego etapu rekrutacji.
Czy przelew muszę zrobić z mojego konta, czy może go zrobić za mnie np. mama?+
Nie ma znaczenia z jakiego konta będzie dokonywany przelew.
Jakie przedmioty brane są pod uwagę w procesie kwalifikacyjnym?+
To zależy od kierunku.
Czy brak na maturze jakiegoś z punktowanych w rekrutacji przedmiotów, dyskwalifikuje mnie z ubiegania się o przyjęcie na wybrany kierunek studiów?+
Niestety tak.
O przyjęcie na ile kierunków studiów mogę się ubiegać?+
Nie ma ograniczeń.
Do kiedy i w jakim formacie muszę zamieścić zdjęcie elektroniczne w formularzu rejestracyjnym?+
Kolorowe zdjęcie w wersji elektronicznej, o wymiarach 236x295 pikseli, powinno być wgrane podczas logowania się w e-rekrutacji. Brak zdjęcia skutkuje niemożliwością otrzymania legitymacji studenckiej.
Wasze pytania:
Nikt jeszcze nie zadał pytania tej uczelni.