Kierunki studiów w Rzeszowie związane z tą dyscypliną są dynamiczne i łączą teorię z praktyką, co pozwala studentom zdobyć wszechstronne umiejętności niezbędne w branży medialnej oraz komunikacyjnej. Program jest zwykle zorganizowany przez uczelnie w Rzeszowie, aby umożliwiać stopniowe opanowanie podstaw teoretycznych oraz rozwijanie zaawansowanych kompetencji praktycznych.
Na początku studiów uczestnicy poznają teoretyczne podstawy, takie jak historia mediów, podstawy komunikacji społecznej, analiza mediów oraz różne teorie komunikacyjne. Te kursy dostarczają wiedzy na temat wpływu mediów na społeczeństwo oraz pokazują, jak ewoluowała komunikacja na przestrzeni lat.
W trakcie kursów z zakresu komunikacji wizualnej studenci uczą się podstaw projektowania graficznego, zasad kompozycji, typografii i koloru. Praktyczne zajęcia obejmują pracę z narzędziami do grafiki komputerowej, takimi jak Adobe Photoshop, Illustrator czy InDesign. Kursy te rozwijają umiejętność tworzenia atrakcyjnych wizualnie komunikatów, logotypów i identyfikacji wizualnej marek.
Studenci mają też możliwość rozwijania umiejętności związanych z tworzeniem treści multimedialnych, takich jak wideo, animacje i fotografie. Zajęcia te obejmują podstawy pracy z kamerą, montażu wideo, edycji obrazu i dźwięku.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku media, visual and social communication możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią tworzyć i przekazywać komunikaty dopasowane do różnych odbiorców i kanałów informacji. Przygotowują strategie komunikacyjne, które uwzględniają specyfikę rynku, potrzeby odbiorców i wizerunek marki. Rozumieją psychologię odbiorcy i stosują techniki perswazji w celu efektywnego oddziaływania na odbiorców.
Projektują elementy graficzne, takie jak plakaty, banery na media społecznościowe. Pracują z narzędziami do edycji grafiki i wideo, np. Adobe Photoshop czy Illustrator. Znają także zasady kompozycji, koloru i estetyki, które pozwalają na tworzenie przyciągających wzrok i profesjonalnych projektów wizualnych.
Prowadzą kampanie w mediach społecznościowych, w tym planują, realizują i analizują efektywność działań na platformach, takich jak Facebook, Twitter. Tworzą angażujące treści oraz dopasowują komunikację do specyfiki każdej platformy.