Studia na tym kierunku oferują szeroki zakres wiedzy teoretycznej oraz praktycznych umiejętności związanych z zarządzaniem turystyką, marketingiem, planowaniem strategicznym oraz zrównoważonym rozwojem turystyki.
W trakcie wykładów omawiane są teorie oraz podstawowe koncepcje z zakresu gospodarki turystycznej. Studenci poznają też najnowsze trendy oraz badania w branży turystycznej. Praktyczne ćwiczenia obejmują z kolei zastosowanie teorii poprzez studia przypadków, symulacje i projekty zespołowe. Uczestnicy uczą się także obsługi specjalistycznego oprogramowania i technologii informacyjnych stosowanych w turystyce.
Uczelnie w Szczecinie uwzględniły w programie także obowiązkowe praktyki zawodowe w firmach turystycznych, hotelach, biurach podróży. W efekcie studenci mają możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego i nawiązywania kontaktów w branży.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku gospodarka turystyczna możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci potrafią planować, organizować i kontrolować działalność przedsiębiorstw turystycznych, takich jak biura podróży i hotele. Planują, realizują i monitorują projekty turystyczne, w tym organizują wydarzenia i imprezy turystyczne.
Tworzą oraz wdrażają strategie rozwoju firm i regionów turystycznych. Przygotowują i realizują kampanie marketingowe, promują produkty turystyczne, analizują rynek i konkurencję. Efektywnie korzystają z różnych kanałów komunikacji marketingowej.
Znają przepisy prawa dotyczące działalności turystycznej, prawa konsumenckiego i ochrony środowiska. Rozumieją oraz stosują regulacje dotyczące działalności turystycznej na poziomie krajowym oraz międzynarodowym.