Studia na kierunku turystyka historyczna to praktyczny program kształcenia, który przeznaczony jest dla osób pragnących podwyższyć swoje umiejętności w ramach efektywnego planowania oraz organizowania przedsięwzięć z zakresu dziedzictwa kulturowego regionu.
W programie zajęć uwzględniono głównie treści obejmujące edukację historyczną, a także nauki społeczne, prawne czy blok języków obcych. Siatkę dydaktyczną dopasowano do potrzeb potencjalnych pracodawców, aby umożliwić uczestnikom lepsze odnalezienie się na rynku pracy.
Integralną część programu stanowią praktyki zawodowe, których celem jest weryfikacja i możliwość konfrontacji zdobytej wiedzy z wymaganiami rynku pracy. Kształcenie łączy ze sobą wiele dyscyplin naukowych – historię, geografię czy nauki o Ziemi. Każda z nich oscyluje wokół historii jako dyscypliny głównej.
Turystyka historyczna będzie świetnym kierunkiem studiów dla osób zainteresowanych szlakami wiodącymi przez dane miejsca, zbytki czy trasy i będących świadectwem odległej przeszłości.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku turystyka historyczna możemy podzielić na:
1. Typ
-
studia I stopnia (licencjackie).
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Uczelnie w Katowicach na kierunku turystyka historyczna, kształcą specjalistów, którzy wyróżniają się szerokorozumianą wiedzą w zakresie historii oraz umiejętnościami prowadzenia badań historycznych. Absolwent potrafi komunikować się z otaczającym go środowiskiem za pomocą terminologii typowej dla nauk humanistycznych.
Ma przekrojową wiedzę w obszarze dziejów cywilizacji od czasów starożytnych aż po współczesność. Zna zagadnienia sztuki, kultury i geografii miasta. Wie, jakie są podstawowe przepisy prawa oraz obsługi turystycznej.
Absolwenci samodzielnie planują i organizują imprezy turystyczne, których celem jest popularyzacja dziedzictwa kulturowego i krajoznawczego. Znają metody poznawania, propagowania i popularyzowania tego dziedzictwa w skali regionu Polski czy Europy.
Animują różne formy działań społecznych i organizacji lokalnych, aby promować region. Pracują w zespole, uwzględniając specyfikę środowiska wielokulturowego oraz wielonarodowego. Koordynują współpracę różnych instytucji kulturalnych – galerii sztuk czy domów kultury.