Studia na kierunku twórcze pisanie i marketing wydawniczy to idealny wybór dla osób, które pragną zostać przyszłymi pisarzami czy pracownikami sektora mediów i wydawnictw. Kształcenie obejmuje zarówno treści z zakresu twórczości literackiej, jak i marketingu wydawniczego.
Trzonem programu zajęć są przedmioty praktyczne oraz warsztaty, które prowadzi kadra zawodowych pisarzy oraz redaktorów. Siatka dydaktyczna powstała przy współpracy z praktykami zawodowymi, aby dostarczyć uczestnikom pożądane kompetencje.
W ramach roku akademickiego realizowane są takie przedmioty, jak np. te z zakresu adaptacji literatury, współczesnego wydawnictwa czy marketingu wydawniczego. Kształcenie to interdyscyplinarne połączenie nauk humanistycznych z zakresu literaturoznawstwa z marketingiem wydawniczym.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku twórcze pisanie i marketing wydawniczy możemy podzielić na:
1. Typ
2. Tryb:
Zdobywana wiedza i umiejętności
Uczelnie w Katowicach na kierunku twórcze pisanie i marketing wydawniczy kształcą absolwentów, którzy wykazują się wiedzą i kompetencjami w zakresie przebiegu i rozwiązywania problemów w trakcie procesu twórczego. Znają specyfikę rynku wydawniczego w Polsce, a także narzędzia marketingowe, które później wykorzystają w pracy.
Dopasowują poetyczne aspekty tekstu do osiągnięcia zamierzonego celu artystycznego. Znają różną specyfikę gatunków literackich i posługują się odmiennymi stylami narracji. Przygotowują zaawansowane formy prac pisemnych – w tym także propozycję wydawniczą.
Rozumieją oraz komentują szerokie zjawiska w ramach czytelniczego odbioru oraz funkcji literatury. Potrafią wykorzystywać jej wpływ na edukację czy działalność zawodową. Wykazują się wiedzą na temat technik i strategii pisarskich, dzięki którym mogą podjąć się adaptacji literatury na inne media. Adaptują także formy literackie na scenariusze do filmów czy gier.
Znają wydawnictwa literackie i promowane przez nie książki. Wiedzą, w jaki sposób funkcjonuje pole literackie, uwzględniając role obiegów kultury oraz źródeł finansowania literatury. Potrafią stosować przepisy prawa w odniesieniu do rynku wydawniczego.