Studia na kierunku logistyka i marketing mają charakter aplikacyjny i są ukierunkowane na kształcenie menadżerów logistyki i marketingu dla firm. Zajęcia w trakcie kształcenia mają formę praktyczną, która oparta jest na symulacjach, studiach przypadków, wizytach studyjnych czy narzędziach informatycznych, które wspierają codzienną pracę specjalistów.
W ramach kształcenia Uczelnie we Wrocławiu na kierunku logistyka i marketing prowadzą cztery moduły:
-
logistyka 4.0,
-
e-marketing,
-
zarządzanie logistyczno-marketingowe w warunkach kryzysowych,
-
logistyka w nietypowych zastosowaniach,
-
zarządzanie produktem,
-
psycho-społeczne aspekty logistyki i marketingu.
Logistyka 4.0 to moduł, który nastawiony jest na przekazywanie informacji o najnowszych rozwiązaniach i technologiach logistycznych, które są powiązane z rozwijającą się koncepcją przemysłu 4.0. W ramach prowadzonych przedmiotów studenci mogą też poznać funkcjonowanie systemów informatycznych, które wspomagają decyzje logistyczne.
Kierunki studiów we Wrocławiu, do których zalicza się logistykę i marketing w ramach modułu e-marketing pozwalają z kolei zrozumieć współczesne mechanizmy marketingu internetowego, a także ich wpływ na decyzje podejmowane przez podmioty gospodarcze.
Zarządzanie logistyczno-marketingowe w warunkach kryzysowych jest z kolei modułem kształcenia, który wpisuje się tematyką w nasilających się ostatnio sytuacjach kryzysowych, które wywołują różne czynniki – w skali makro i mikro. Przedmioty realizowane w ramach tego modułu ukierunkowane są na prezentowanie roli decyzji logistyczno-marketingowych w procesie identyfikowania i minimalizowania ryzyka związanego z kryzysami.
Dzięki logistyce w nietypowych zastosowaniach (kolejnemu modułowi), studenci mogą z kolei poznać nietypowe obszary związane z podejmowaniem decyzji logistycznych. W ramach przedmiotów prezentowane są tematy związane z logistyką humanitarną, w gospodarce cyrkularnej czy przestrzeni kosmicznej.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku logistyka i marketing możemy podzielić na:
1. Typ
-
Studia I stopnia (licencjackie).
2. Tryb:
-
studia stacjonarne,
-
studia niestacjonarne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Absolwenci studiów na kierunku logistyka i marketing ma szansę uzyskać kompleksową wiedzę z zakresu współczesnych trendów oraz kierunków rozwoju zarówno marketingu, jak i logistyki. Ma też niezbędną wiedzę na temat stopnia ich powiązania z naukami o zarządzaniu jakością, ekonomią, finansami itd.
Studia na kierunku logistyka i marketing kształcą specjalistów o predyspozycjach i umiejętnościach liderskich, którzy dysponują uporządkowaną wiedzą teoretyczną popartą umiejętnościami praktycznymi. Absolwenci mogą też wykorzystywać w praktyce umiejętność krytycznego myślenia czy rozwiązywania problemów o złożonej strukturze logistyczno-marketingowej.