Design, czyli inaczej projektowanie społeczne, to niezwykle szerokie podejście, obejmujące takie zagadnienia, jak: myślenie projektowe (design thinking), projektowanie dóbr i usług, badania społeczne zorientowane na potrzeby klientów czy projektowanie różnych form komunikacji międzyludzkiej. Osoby, które zdecydują się na wybór studiów na kierunku design i komunikacja społeczna, zyskają szansę na poznanie problematyki zarówno badań ewaluacyjnych oraz etnograficznych, jak i analizy jakościowej, ilościowej, sieciowej czy wizualnej.
Pod okiem doświadczonej kadry akademickiej studenci dowiedzą się też więcej na temat różnych form komunikowania – w tym kreatywnego pisania tekstów komercyjnych (reklamowych), informacyjnych, publicystycznych i naukowych, a także podstaw projektowania graficznego. Co ważne, zdobyte w czasie kształcenia kwalifikacje studenci będą mogli wykorzystać podczas realizacji obowiązkowych praktyk zawodowych. Odbędą się one w sektorze firm prywatnych i instytucji publicznych (samorządu i urzędów państwowych), jak również w obszarze mediów czy w instytucjach kultury.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku design i komunikacja społeczna możemy podzielić na:
1. Typ
-
studia I stopnia (licencjackie)
2. Tryb
Zdobywana wiedza i umiejętności
W trakcie kształcenia na kierunku design i komunikacja społeczna studenci będą mieli okazję nauczyć się wykorzystania nowoczesnych programów komputerowych wspomagających badacza, np. SPSS, Atlas.TI, Gephi, NodeXL czy Limesurvey. Wezmą udział w zajęciach wzbogacających wiedzę i umiejętności z zakresu projektowania, a także poznają metody zarządzania projektami i zespołami. Dodatkowo udoskonalą swoją komunikację werbalną i wizualną w ramach takich zajęć, jak np. teoria i praktyka komunikacji, ikonosfera i kompetencje wizualne czy warsztaty pisarskie/ podstawy projektowania graficznego.