Psychologia biznesu i organizacji to propozycja kształcenia, która adresowana jest do osób szczególnie zainteresowanych przestrzenią zagadnień dotyczących psychologii procesów i zjawisk grupowych, psychologii zarządzania zasobami ludzkimi, doradztwa zawodowego oraz rekrutacji, szkolenia i oceny pracowników. Studia pozwalają również zapoznać się z zasadami zarządzania, kierowania zespołem oraz przywództwa, jak również fundamentalnymi obszarami psychologii, takimi jak: psychologia procesów poznawczych, psychologia społeczna, psychologia rozwoju człowieka czy psychologia emocji i motywacji.
Wiemy już, że studenci Psychologii biznesu i organizacji zdobywają wiedzę różnorodną, złożoną z licznych zagadnień, ale oprócz tego nabywają jasno określonych umiejętności, niezwykle istotnych dla psychologii. O jakich umiejętnościach mowa? Między innymi interpretowania i wyjaśniania zjawisk społecznych oraz sytuacji psychospołecznych, projektowania działań psychoprofilaktycznych, dobierania odpowiednich środków i metod pracy, a ponadto zarządzania zespołem, rozwiązywania konfliktów czy prowadzenia skutecznej komunikacji.
Absolwenci Psychologii biznesu i organizacji posiadają wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne, dzięki którym przygotowani są do pracy w przedsiębiorstwach, doradztwie personalnym i zawodowym, działach HR czy firmach szkoleniowych.