29.08.2024
Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji to kierunek dla tych, którzy uważają, iż każdy człowiek posiada prawo do rzetelnych informacji, a także dla tych, dla których takie pojęcia jak „komunikacja”, „przekaz” i „treść” mają jakąś wartość. Studia dziennikarskie należą do popularnych i chętnie wybieranych, natomiast kierunek ten posiada nieco inny charakter niż najczęściej występujące Dziennikarstwo i komunikacja społeczna. Czym zatem się wyróżnia? Tego dowiedzą się ci, którzy wybiorą studia na Uniwersytecie Łódzkim.
Studia na kierunku dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji w UŁ | |
---|---|
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom studiów | studia I i II stopnia |
Czas trwania | 3 lata (studia I stopnia), 2 lata (studia II stopnia) |
Ważne terminy | Harmonogram rekrutacji > |
Kształcenie na kierunku Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji na Uniwersytecie Łódzkim umożliwia pozyskanie wiedzy interdyscyplinarnej, na którą składają się zagadnienia z licznych obszarów nauk humanistycznych, między innymi z obszaru nauk o kulturze, nauk społecznych, nauk o komunikacji społecznej i mediach, nauk o polityce i administracji, a także literaturoznawstwa, językoznawstwa, nauk o sztuce, czy psychologii. Studia na kierunku Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji dają szansę poznania procesów komunikowania interpersonalnego, komunikowania międzykulturowego, kodów komunikacji językowej i wizualnej, a także rozwinięcia wielu umiejętności, na czele z argumentowaniem, łączeniem faktów, czy autoprezentacją.
Progi punktowe na kierunek dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji - Uniwersytet Łódzki
Kandydaci na Uniwersytet Łódzki ubiegający się o przyjęcie na studia stacjonarne 2024/2025 na kierunek dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji musieli uzyskać co najmniej 498 pkt., ponieważ tyle wynosił minimalny próg punktowy.
Sprawdź progi na Uniwersytet Łódzki
Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji główne przedmioty:
Studenci Dziennikarstwa, mediów i projektowania komunikacji nabywają umiejętności między innymi w zakresie identyfikowania tekstów kultury, tworzenia, redagowania i korygowania różnego typu tekstów kultury, przygotowywania wystąpień ustnych, prowadzenia debat, argumentowania.
Sprawdź
Uniwersytet Łódzki kierunki studiów
Oprócz tego, mają okazję zaznajomienia się ze sposobami promocji prasy, realizacją dźwięku w mediach elektronicznych, projektowaniem narracji w spocie reklamowym, organizacją produkcji spotów reklamowych, realizacją audycji radiowych.
Co po studiach? Absolwenci kierunku Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji na Uniwersytecie Łódzkim będą mogli znaleźć zatrudnienie między innymi w mediach tradycyjnych i internetowych, agencjach public relations, agencjach reklamowych, biurach marketingowych.
Studia w Łodzi to bardzo szerokie pojęcie. W mieście centralnej Polski odnaleźć można wiele interesujących ofert edukacyjnych, między innymi z obszaru dziennikarstwa i nauki o mediach. Jedną z uczelni, która proponuje kształcenie w tym zakresie jest Uniwersytet Łódzki. Czy warto studiować właśnie tutaj? Jakie ma Uniwersytet Łódzki opinie? Sandra, studentka Dziennikarstwa, mediów i projektowania komunikacji mówi:
„Uniwersytet Łódzki oferuje bardzo dużo ciekawych kierunków, więc każdy odnajdzie coś dla siebie i otrzyma możliwość rozwijania zainteresowań. Co najważniejsze, kierunki mają programy, które dostosowane są do potrzeb i wymagań rynku, więc na studiach zdobywa się wykształcenie potrzebne, gwarantujące zatrudnienie.”
Studia na kierunku dziennikarstwo, media i projektowanie kominikacji prowadzone są przez Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego zlokalizowanego przy ul. Pomorskiej 171/173 w Łodzi.
Kontakt:
tel. (042) 665 52 16
STUDIA W ŁODZI - ważne informacje
DZIENNIKARSTWO, MEDIA I PROJEKTOWANIE KOMUNIKACJI - ważne informacje
Absolwent kierunku Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji na Uniwersytecie Łódzkim posiada wiedzę i umiejętności między innymi w zakresie:
Absolwent kierunku Dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji na Uniwersytecie Łódzkim znajdzie zatrudnienie między innymi w:
STUDIA I STOPNIA
W procesie rekrutacji na studia I stopnia na kierunku dziennikarstwo, media i projektowanie komunikacji brane są pod uwagę następujące przedmioty maturalne:
język polski, biologia, historia, język obcy nowożytny, matematyka
Informacje mogą ulec zmianie, szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ
STUDIA II STOPNIA
Przyjęcie następuje na podstawie złożenia wymaganych dokumentów oraz rozmowy kwalifikacyjnej sprawdzającej predyspozycje do studiowania na kierunku
Informacje mogą ulec zmianie, szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdziesz TUTAJ
Artykuł ma charakter poglądowy. Przed podjęciem jakichkolwiek działań na podstawie uzyskanych informacji z niniejszego serwisu, należy je dodatkowo zweryfikować na stronie uczelni: Uniwersytet Łódzki