Celem międzynarodowego marketingu terytorialnego jest zaspokajanie potrzeb i pragnień mieszkańców, ale także osób przybywających z zewnątrz, takich jak turyści, inwestorzy, studenci zamiejscowi, grupy ludzi atrakcyjne dla miasta.
Interdyscyplinarny program kształcenia składa się z takich przedmiotów jak na przykład: konkurencyjność miejsc w teorii i praktyce, międzynarodowe transakcje gospodarcze, potencjał i tożsamość miejsca, komunikacja międzykulturowa, instrumenty międzynarodowego marketingu miejsc, turystyka w międzynarodowym marketingu terytorialnym.
Absolwenci zatrudniani są w charakterze specjalistów ds. turystyki, przedstawicieli instytucji kulturalnych, pracowników administracji publicznej. Pracują w organizacjach i instytucjach międzynarodowych i krajowych, które współpracują z zagranicą, a także w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych oraz w instytucjach niezwiązanych bezpośrednio z dziedziną stosunków międzynarodowych.