Studia w Olsztynie na kierunku analiza i kreowanie trendów możesz realizować przede wszystkim w sposób stacjonarny. Studia dzienne odbywają się w ramach regularnych spotkań w tygodniu i wiążą się z systematyczną nauką, a także zapewniają wielogodzinne praktyki zawodowe.
1. Dla kogo ten kierunek?
Analiza i kreowanie trendów to jedna z najnowszych propozycji kształcenia w Polsce. Przyszli studenci będą mogli zdobyć niezbędne umiejętności, które będą niezwykle przydatne w przypadku śledzenia rozwoju rynku, procesów społecznych i zjawisk kulturowych. Tak zwany trendwatching to rozumienie przyszłości i tworzenie hipotetycznych scenariuszy, a także tworzenie innowacyjnych usług, które będą odpowiedzią na nadchodzące zmiany.
Idealni kandydaci na studia humanistyczne w tym zakresie muszą być osobami wszechstronnymi, które odnajdą się zarówno w zdobywaniu wiedzy z przedmiotów humanistycznych, jak i ścisłych. Ważne, aby w zakresie zainteresowań kandydatów mieściły się kwestie odnoszące się do współczesnych trendów społecznych, kulturowych i politycznych. Istotne będą umiejętności językowe, komunikacyjne i analityczne. Jeśli sądzisz, że odnajdziesz się w świecie trendów, usług, organizacji społecznych i rządowych, kierunek analiza i kreowanie trendów w Olsztynie jest właśnie dla Ciebie.
2. Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku analiza i kreowanie trendów możemy podzielić na:
1. Poziom studiów:
2. Forma:
Studia na kierunku analiza i kreowanie trendów w Olsztynie realizowane są zarówno w ramach pierwszego i drugiego stopnia. Pierwszy stopień to studia licencjackie, które trwają trzy lata. Drugi stopień to natomiast studia magisterskie, trwające dwa lata.
Uczelnie w Olsztynie umożliwiają kształcenie w trybie stacjonarnym. Studia dzienne realizowane są od poniedziałku do piątku. Studia stacjonarne w uczelniach publicznych są bezpłatne natomiast w uczelniach niepublicznych tryb stacjonarny i niestacjonarny zazwyczaj jest odpłatny.
3. Gdzie studiować
Kierunek analiza i kreowanie trendów w Olsztynie możesz realizować na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Uczelnie w Olsztynie pragną zapewnić gruntowne wykształcenie w różnorodnych kierunkach studiów.
4. Praca po studiach
Studia w Olsztynie na kierunku analiza i kreowanie trendów zapewniają swoim absolwentom bardzo wiele możliwości pracy i rozwoju. Studenci są przygotowywani do pracy w mediach, w instytucjach finansowych, w instytucjach kultury i sztuki, w administracji publicznej, w public relations, w konsultingu, w doradztwie, w marketingu, w stowarzyszeniach i fundacjach, w instytucjach humanitarnych, w instytucjach międzynarodowych.
Absolwenci pracują jako analitycy, planiści, copywriterzy, przedsiębiorcy, pracownicy kreatywni, analitycy trendów, trendwatcherzy, trendsetterzy, coolhunterzy. Do ich najważniejszych zadań należy śledzenie i analizowanie przemiany i tendencji rozwojowych oraz kształtowanie trendów na rynku dóbr i usług. Wielu absolwentów wykorzystuje zdobytą wiedzę przedsiębiorczą i decyduje się na otworzenie własnej działalności gospodarczej.
5. Program studiów i przedmioty
W programie studiów na kierunku analiza i kreowanie trendów znajdziesz takie przedmioty jak np.:
-
myślenie i działanie projektowe,
-
wprowadzenie do analizy trendów,
-
komunikacja międzykulturowa,
-
wartości w kulturze europejskiej,
-
laboratorium innowacji społecznych,
-
metody i narzędzia komunikacji marketingowej,
-
zarządzanie projektem inwestycyjnym,
-
przetwarzanie informacji w analizie trendów,
-
filozoficzne koncepcje zmiany,
-
technologie informacyjne w analizie trendów,
-
translatorium interdyscyplinarne,
-
multimodalność kanonów piękna i resemiotyzacja atrakcyjności,
-
zróżnicowanie kulturowe w wymiarze regionalnym i lokalnym
-
i wiele innych.
Uczelnie w Olsztynie nie przewidują specjalności w ramach analizy i kreowania trendów, ale informacje odnoszące się do kwestii specjalizacyjnych warto śledzić na stronach internetowych. Wszelkie zajęcia odbywają się w ramach warsztatów, praktyk, wykładów, lektoratów i ćwiczeń.
Studenci kształceni są w zakresie kwestii filozoficznych, ekonomicznych, socjologicznych i informatologicznych, które zarazem prowadzą do rozwijania niezbędnych umiejętności gromadzenia i opracowywania danych, rozumienia potrzeb, trendów, mechanizmów. Studenci rozwijają zdolności analityczne, komunikacyjne, językowe, a przede wszystkim twórcze, dzięki którym mogą zajmować się projektowaniem dóbr i usług, designem społecznym, eko-trendami, ekonomią środowiska. Studenci skutecznie wpływają na myślenie i potrzeby społeczne odnajdując wcześniej konieczne w danym okresie wartości i potrzeby.