Zarządzanie to bardzo popularny kierunek, który umożliwia zdobycie wszechstronnego wykształcenia o uniwersalnym charakterze.
Kompleksowe kształcenie obejmuje najważniejszą wiedzę i umiejętności, odnoszące się do zarządzania, ekonomii, działalności biznesowej, a także do finansów i rachunkowości, marketingu, prawa cywilnego i handlowego.
Studia w zakresie zarządzania mają często charakter twórczy. W trakcie realizowanych zajęć będziesz miał/a szansę poznać metody sprowadzające się do kreatywności i wydobywania z ludzi tego, co najlepsze. Poznasz najnowsze rozwiązania ułatwiające zarządzanie projektami, a także sprawne działanie w realiach społeczno-gospodarczych.
Typ i tryb studiów:
Studia na kierunku Zarządzanie możemy podzielić na:
1. Typ
-
Studia I stopnia (licencjackie)
-
Studia II stopnia (magisterskie)
2. Tryb:
-
studia stacjonarne
-
studia niestacjonarne
Zarządzanie w Kielcach możesz studiować w ramach pierwszego i drugiego stopnia. Studia licencjackie trwają trzy lata, czyli sześć semestrów. Kształcenie na studiach magisterskich trwa dwa lata (cztery semestry). Studia drugiego stopnia uzupełniają wiedzę zdobywaną na studiach licencjackich.
Stacjonarna forma kształcenia to studia dzienne, które odbywają się od poniedziałku do piątku. Na uczelniach publicznych zajęcia w trybie dziennym odbywają się bezpłatnie w siedzibie uczelni.
Studia niestacjonarne mogą być prowadzone zaocznie, to znaczy, że zajęcia odbywają się w weekendy od piątku/soboty do niedzieli, lub wieczorowo, gdzie zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku nawet przez cały dzień (wbrew nazwie).
Nim zdecydujesz się na studia niestacjonarne, sprawdź, w jakiej formie są one realizowane. Studia niestacjonarne są płatne.
Zdobywana wiedza i umiejętności
Program kształcenia kierunku zarządzanie tworzony jest w interdyscyplinarny sposób. Wśród najpopularniejszych przedmiotów znajdziemy na przykład: podstawy marketingu, zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, rachunkowość finansowa, radzenie sobie ze stresem, przedsiębiorczość.
Poszczególne zajęcia mają różnorodny charakter i pomagają studentom opanować także działanie zespołowe oraz wystąpienia publiczne.
Studenci zdobywają rzetelną wiedzę, która odnosi się do zarządzania, finansów, marketingu i rachunkowości, a także zarządzania kapitałem ludzkim, zarządzania projektami, organizacji działań w skali lokalnej i międzynarodowej.
Nabywają także wszelkie potrzebne umiejętności, które są przydatne podczas wykonywania obowiązków menedżerskich i kierowniczych. Kształtują potencjał osobowościowy, a także rozwijają umiejętności komunikacyjne i interpersonalne.