Administracja samorządowa to propozycja kształcenia, dzięki której studenci mogą pozyskać solidne przygotowanie do pełnienia obowiązku urzędnika służby publicznej. W toku nauki zaznajamiają się między innymi z: zasadami prowadzenia postępowania administracyjnego, zasadami dostępu do informacji publicznej, zasadami pozyskiwania i wykorzystywania funduszy unijnych czy zasadami gospodarowania nieruchomościami. Ponadto, poruszają się po zagadnieniach zarządzania strategicznego, zarządzania zasobami administracji oraz technik przygotowywania dokumentów administracyjnych.
Studenci Administracji samorządowej zdobywają jasno określoną wiedzę i uczą się jak wykorzystywać ją w praktycznym w działaniu. Zdobywane kompetencje dotyczą w szczególności publiczno- prawnych form i procedur działania administracji samorządowej, sądowej kontroli administracji, prawa finansowego oraz procedur stosowanych w administracji samorządowej. Jak w takim razie można wykorzystać je na polu zawodowym?
Absolwenci tej ścieżki kształcenia mogą dość swobodnie poruszać się po rynku zatrudnienia. Mogą pracować w instytucjach rządowych i samorządowych, sądach, fundacjach, jak również w małych i średnich przedsiębiorstwach. Ponadto, mogą rozpocząć karierę zawodową w jednostkach organizacyjnych, zajmujących się zaspokajaniem zbiorowych potrzeb wspólnoty, między innymi w zakresie ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i zasobów naturalnych, gospodarki wodnej czy ochrony zdrowia.