Psychologia edukacji to propozycja kształcenia, która pozwala zapoznać się z zagadnieniami dotyczącymi potrzeb edukacyjnych w poszczególnych okresach rozwoju człowieka, jak również metodami działania diagnostycznego i terapeutycznego oraz formami pracy dostosowanymi do potrzeb i możliwości psychofizycznych i edukacyjnych. Studia umożliwiają zdobycie gruntownej wiedzy w zakresie prawidłowości i metod efektywnego uczenia się, indywidualizacji procesu uczenia się, wspierania nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych, rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania wszechstronnego rozwoju, a także trudności w procesie nauczania.
Co zrozumiałe, istotnym elementem kształcenia jest rozwijanie umiejętności wykorzystywania zdobywanej wiedzy w praktycznym działaniu. Umiejętności te dotyczą między innymi: diagnozowania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, diagnozowania sytuacji wychowawczych i rozwiązywania problemów, które stanowią przeszkodę w pełnym uczestnictwie w życiu szkolnym, udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej, prowadzenia działań mediacyjnych czy też działań z zakresu profilaktyki uzależnień.
Psychologia edukacji to ścieżka kształcenia, która przygotowuje do wykonywania obowiązków zawodowych przede wszystkim w publicznych jak i niepublicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.